شیرخواران و یتیمان ناشی از مرگ والدین بر اثر ایدز با توجه به تغییر الگوی انتقال این عفونت افزایش یافته است و این امر مسئولیت سازمان بهزیستی را سنگین‌تر می‌كند. همچنین نگهداری و حمایت از شیرخواران كه گرفتار این موضوع شده‌اند از برنامه‌های مهم این سازمان محسوب می‌شود.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت: شیرخواران و یتیمان ناشی از ایدز با توجه به تغییر الگوی انتقال این بیمار افزایش یافته است كه مسئولیت سازمان بهزیستی را سنگین‌تر می‌كند.

به گزارش  فارس، احمد اسفندریاری در مراسم روز جهانی ایدز كه صبح امروز در ستاد دانشگاه‌ علوم پزشكی تهران برگزار شد، اظهار داشت: گسترش فقر و بیكاری و خلاء معنویت موجب مشكلاتی در زمینه ایدز شده است. در حال حاضر زنان و كودكان كار و خیابانی در معرض خطر نگران‌كننده‌ای قرار دارند.

وی افزود: شیرخواران و یتیمان ناشی از مرگ والدین بر اثر ایدز با توجه به تغییر الگوی انتقال این عفونت افزایش یافته است و این امر مسئولیت سازمان بهزیستی را سنگین‌تر می‌كند. همچنین نگهداری و حمایت از شیرخواران كه گرفتار این موضوع شده‌اند از برنامه‌های مهم این سازمان محسوب می‌شود.

اسفندیاری تصریح كرد: در حمایت از شیرخواران مبتلا به این مصیبت سازمان بهزیستی با همكاری وزارت بهداشت برنامه‌های ویژه‌ای تدوین كرده است اما در كنار آن حمایت‌ها و مراقبت‌های ویژه‌ای را به خصوص در مرحله سپردن به خانواده‌های جایگزین در نظر دارد.

رئیس سازمان بهزیستی كشور تصریح كرد: پیشگیری اولیه از آسیب‌ها مهمترین ركن برنامه‌های سازمان‌ بهزیستی است كه بر اساس آن آموزش مهارت‌های زندگی، فرزند‌پروری و آموزش خانواده‌ها را تقویت می‌كنیم.

وی اضافه كرد: در موضوع پیشگیری بحث حمایت اقتصادی و اجتماعی از افراد مبتلا و بیمه درمانی و اشتغال خودكفایی آنها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

اسفندیاری یادآور شد: راه‌اندازی 15 باشگاه مثبت، تهیه كتب آموزشی جهت ارزیابی سریع وضعیت گروه‌های در معرض خطر به خصوص كودكان خیابانی، طراحی برنامه‌های مداخله‌گرایانه، تأسیس 108 مركز كاهش آسیب، تأسیس 41 سرپناه شبانه و راه‌اندازی 183 تیم سیار از مهمترین برنامه‌های سازمان بهزیستی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: تربیت 10 مربی و توزیع میلیون‌ها سوزن و سرنگ در بین گروه‌های پرخطر از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha