تا سال آینده دارویی بسیار جدید و هوشمند به مرحله تولید می رسد که از ترکیب تکنولوژی های بیوتک و رادیو دارو به وجود آمده و در تخریب سلول های سرطانی مانند بمب هوشمند عمل می کند.

به گزارش سلامت نیوز دکتر مصطفی قانعی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با وب دا ضمن اعلام این خبر گفت: این داروی جدید که تحت تکنولوژی بسیار پیشرفته ای به خط تولید خواهد رسید هم اکنون مرحله پیش تولید و مطالعاتی خود را با همکاری یک دانشگاه علوم پزشکی و پژوهشگاه هسته ای می گذراند.
قانعی در تببین تفاوت داروهای شیمی درمانی و بیوتک اظهار داشت: داروی های شیمی درمانی ضد سرطان و معمولی به همه بدن آسیب رسانده و باعث ریزش مو و خشکی لب ها و سایر عوارضی که همه می دانند می شود. ولی داروهای بیوتک و رادیو دارو هر چند در بدن منتشر می شوند، این مزیت را دارند که فقط سلول های سرطانی را هدف قرار داده و به سایر بافت های بدن آسب نمی رسانند.
وی با اشاره به تکنولوژی هسته ای به کار رفته در این داروی جدید بیان داشت: تفاوت اصلی این داروی جدید با داروهای بیوتک اینست که این دارو بدون این که در بدن منتشر شود با کمک تکنولوژی هسته ای تا زمانی که به سلول سرطانی نرسیده است هیچ کاری نمی کند و فقط هنگامی وارد عمل می شود که به سلول سرطانی برسد. در این هنگام مانند یک بمب هوشمند رادیو داروی خود را آزاد کرده و سلول سرطانی را منهدم می کند و به طور کل از آسیب رسانی به سایر بافت های بدن جلوگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha