عدم دسترسی همگان به آموزش‌های عمومی و پوشش ناكافی سیستم اطلاع‌رسانی مهم‌ترین ضعف برنامه‌های كشوری مبارزه با ایدز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت دكتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشكی با بیان این مطلب گفت: در بین برنامه‌های اجرا شده برای كنترل، پیشگیری و مبارزه با ایدز عمده‌ترین ضعفی كه مشاهده می‌شود بحث اطلاع‌رسانی جامع و كامل به آحاد جامعه است.
وی افزود: البته خوشبختانه با آگاهی بخشی‌‌هایی كه تاكنون انجام شده مردم دریافته‌اند كه از بیماری ایدز نباید بترسند بلكه باید با آن مقابله كنند و این اگرچه پیشرفت كمی نبوده ولی هنوز هم ناكافی است و باید اطلاع‌رسانی‌ها را گسترش داد.
وی به عدم دسترسی جوانان و نوجوانان به اطلاعات در زمینه چگونگی مواجهه با بیماری ایدز اشاره كرد و اظهار داشت: پوشش دارویی و گسترش بیمه‌ها و افزایش دسترسی به درمان باید گسترش یابد.  
وی اجرای برنامه كاهش آسیب را نمونه یك برنامه موفق اجرا شده در زمینه مبارزه با ایدز دانست و گفت: برنامه‌های جامع اول، دوم و سوم مبارزه با ایدز كه با تأسیس كلینیك‌های مثلثی و مشاوره‌ای و مراكز گذری همراه بود باید با تمام توان ادامه یابد.
وزیر بهداشت با اشاره به 128 كلینیك مثلثی ایجاد شده در زندان‌ها و 169 كلینیك مثلثی در سطح كشور، اظهار داشت: در سفر به مناطق مختلف كشور شاهد نیازهای روزافزون مردم به وجود چنین كلینیك‌هایی هستیم و در این راستا باید علاوه بر سازمان‌ها و نهادهای مختلف بخش خصوصی هم فعال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha