دبیر انجمن پوست ایران با هشدار نسبت به اثرات آلودگی هوا بر سلامت پوست گفت: میزان بالای غلظت مونواکسید کربن و دود حاصل از سوخت های فسیلی با اختلال در کارکرد سلول های پوست منجر به ایجاد چهره ای خسته و کدر در افراد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا از انجمن متخصصین پوست ایران، دکتر محمد گلشنی با بیان این مطلب گفت: سلول های اپیدرم (لایه سطحی) هر 28 روز یک بار بازسازی کاملی انجام می دهند. در صورت نارسایی اکسیژن به این سلول ها ، اثرات نامطلوبی از جمله کدری و خستگی در پوست بدن به ویژه در صورت و گردن و دست ها به جا گذاشته می شود.
وی با هشدار به افرادی که از لوازم آرایشی به میزان بالا استفاده می کنند گفت: آرایش کردن به ویژه آرایش غلیظ در هوای آلوده اثرات نامطلوبی در روند تکثیر و بازسازی سلول های اپیدرم به همراه دارد.
گلشنی توصیه کرد: استفاده از پاک کننده های غیر صابونی با PH اسیدی سازگار با پوست که به syndet Bar معروف است، به حفظ سلامت و شادابی پوست بدن کمک می کند.
وی افزود: این پاک کننده ها در مقایسه با صابون های جامد و مایع علاوه بر امکان استفاده مکرر در طول شبانه روز به دلیل سازگاری، چربی های طبیعی پوست را کمتر برداشته و اثرات خشکی پوست و تحریکی کمتر خواهد داشت.
دبیر انجمن پوست ایران استفاده از کرم های درمانی تجویزه شده از سوی پزشکان ، همچنین مصرف کرم ضد آفتاب و کرم های مرطوب کننده پوست را در روزهای آلودگی هوا مورد تاکید قرار داد.
وی گفت:بعد از بازگشت به منزل و پس از شستشوی سریع پوست، حتما از مرطوب کننده پوست های خشک و یا چرب استفاده شود.
وی یادآور شد: استحمام و شستشوی موها با شامپوهای معمولی به صورت روزانه برای حذف آلاینده های هوا و محیط زیست از مهمترین نکات بهداشتی در روزهای آلودگی هواست که به نشاط و شادابی پوست و موها کمک فراوانی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha