این پاك كننده‌ها در مقاسیه با صابون‌های جامد و مایع علاوه بر امكان استفاده مكرر در طول شبانه روز، به دلیل سازگاری چربی‌های طبیعی پوست از جمله سرآمیدها را كمتر برداشته و اثرات خشكی پوست و تحریكی كمتر خواهند داشت.

سلامت نیوز: دبیر انجمن پوست و مو ایران گفت: آرایش كردن به ویژه از نوع غلیظ آن در هوای آلوده شهرها اثرات سوء ای در روند تكثیر و بازسازی سلولهای اپیدرم به همراه دارد.

به گزارش انجمن متخصصین پوست ایران، محمد گلشنی افزود: میزان بالای غلظت مونواكسید كربن و دود حاصل از سوخت‌های فسیلی علاوه بر تاثیرات زیانبار قلبی و ریوی موجب اختلال در كاركرد سلول‌های پوست و ایجاد چهره‌ای غیرشاداب و كدر در افراد می شود.

وی با اشاره به اینكه سلول‌های اپیدرم (لایه سطحی) هر 28 روز یكبار بازسازی كاملی انجام می‌دهد، افزود: در صورت نارسایی اكسیژن به این سلول‌ها، شاهد اثرات سوء در پوست بدن به ویژه صورت، گردن و دستها خواهیم بود.

گلشنی با هشدار به افرادی كه در این روزها از لوازم آرایشی با میزان بالا استفاده می‌كنند توصیه كرد: با تهیه پاك كننده‌های غیرصابونی با PH اسیدی سازگار با پوست كه به syndet bar معروفند (از داروخانه ها) به حفظ سلامت و شادابی سلامت پوست بدن خود كمك كنند.

وی گفت: این پاك كننده‌ها در مقاسیه با صابون‌های جامد و مایع علاوه بر امكان استفاده مكرر در طول شبانه روز، به دلیل سازگاری چربی‌های طبیعی پوست از جمله سرآمیدها را كمتر برداشته و اثرات خشكی پوست و تحریكی كمتر خواهند داشت.

دبیرانجمن پوست ایران استفاده از كرم های درمانی تجویز شده از جانب پزشكان همچنین مصرف، كرم ضدآفتاب و كرم های مربوط كننده پوست را در روزهای آلودگی هوا تایید كرد و گفت: هموطنان پس از بازگشت به منزل، در پی شست‌وشوی سریع صورت، حتماً از مرطوب كننده پوست‌های خشك یا چرب استفاده كنند.

وی گفت: استحمام و شست‌و شوی موها با شامپوهای معمولی به صورت روزانه برای حذف آلاینده‌های هوا و محیط زیست از مهمترین نكات بهداشتی در ایام آلودگی هواست كه به نشاط و شادابی پوست و موها كمك فراوانی می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha