یکشنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 216476

رئیس مرکز تحقیقات سرطان به تشریح سرطان "سارکوما" پرداخت که معروف به "چنگار گوشتی" شده است و محل بروز آن در اندام‌های دست، پا، شکم و به‌خصوص در قسمت پشتی شکم و در استخوان‌ها است.

سرطانی با لقب "چنگار گوشتی"

سلامت نیوز: رئیس مرکز تحقیقات سرطان به تشریح سرطان "سارکوما" پرداخت که معروف به "چنگار گوشتی" شده است و محل بروز آن در اندام‌های دست، پا، شکم و به‌خصوص در قسمت پشتی شکم و در استخوان‌ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، پروفسور محمد اسماعیل اکبری درباره سرطان "سارکوما" عنوان می‌کند: سارکوما نوعی از سرطان‌هاست که همه نسوج بدن را گرفتار می‌کند.

وی ادامه داد: سارکوما انواع مختلفی دارد که بیشتر نسوج نرم را درگیر می‌کند، سارکوماها به‌طور عمومی به‌صورت تومور و غده پیدا می‌شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: محل بروز آنها در اندام‌ها یعنی دست، پا و شکم و به‌خصوص در قسمت پشتی شکم و در استخوان‌ها است.

اکبری بیان داشت: درمان اصلی سرطان "سارکوما" جراحی است؛ در حقیقت جراحی بهترین و مؤثرترین روش درمانی است، همچنین کنار جراحی، شیمی‌درمانی نیز تا حدودی می‌تواند کمک کننده باشد که البته نباید انتظار زیادی از آن داشت.

این فوق‌تخصص جراحی غدد و سرطان از دانشگاه جانزهاپکینز آمریکا عنوان کرد: رادیوتراپی همراه جراحی کمک‌کننده است. این عمل اگر امکان داشته باشد باید در هنگام عمل انجام شود (رادیوتراپی حین عمل) که در مواردی که علم مجوز می‌دهد کمک‌کننده است.

اکبری با تأکید بر اینکه معمولاً سارکوماها، گاهی به جراحی‌های مکرر احتیاج دارند لذا این امر ضروری است و نباید از آن اجتناب کرد، گفت: در خانم‌ها سارکوماهای رحم و اعضای زنانه بیشتر دیده می‌شود و معمولاً در صورت جراحی به‌موقع، جواب خوبی دریافت خواهیم کرد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان خاطرنشان کرد: در سارکوماهای اندام‌ها به‌ویژه بعد از عود، احتمال قطع عضو وجود دارد و در صورت توصیه جراح، باید به آن عمل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha