عضو مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: زمین‌خواری در اراضی ملی درازنو هنوز تایید نشده هرچند عمده اراضی در این منطقه جز اراضی ملی است.

زمین‌خواری در منطقه ییلاقی درازنو تأیید نشده است/ تعیین تکلیف ساخت‌وسازها در مذاکره با مدیرکل منابع طبیعی

سلامت نیوز:عضو مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: زمین‌خواری در اراضی ملی درازنو هنوز تایید نشده هرچند عمده اراضی در این منطقه جز اراضی ملی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،رامین نورقلی‌پور  در توضیح ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی درازنو، گفت: به لحاظ قانونی وضعیت ساخت و سازها در اراضی ملی درازنو مشخص نشده است، از این رو در روزهای آتی با مدیر کل منابع طبیعی و سایر مسئولان استانی مذاکره خواهم کرد.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشاندر مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منطقه ییلاقی درازنو عمدتا دارای اراضی ملی است، البته مستثنیاتی هم در اینمنطقه وجود دارد، در ارتفاعات نزدیک درازنو نیز روستاهایی قرار دارد که مستثنیات قانونی مردم را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: ساخت و سازها به لحاظ نقشه‌ای و مالکیت باتوجه به نقشه‌های کاداستر باید مشخص شود، بنابراین تا عدم تعیین تکلیف این اراضی نمی‌توان نظر قطعی را اعلام کرد.

نورقلی‌پور با تاکید بر پیگیری ساخت و سازها در اراضی ملی درازنو، گفت: ساخت و سازها قطعا در کوتاه مدت اتفاق نیفتاده است، ماموران منابع طبیعی و حفاظت دایما در منطقه وضعیت را کنترل می‌کنند، لذا باید تکلیف ساخت و سازها معین گردد که به دنبال واگذاری اراضی صورت گرفته یا در قالب مستثنیات قانونی است.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته ممکن است دستگاه‌ها بر اساس مستنداتی مجوز ساخت و ساز را صادر کرده اند، در هر حال نمی‌توان زمین خواری در این منطقه تا سرانجام تحقیقات نهایی تایید کرد.

 قاسمی ریس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی در مدت اخیر طی گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی منطقه درازنو با مشاهده ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه ییلاقی، ضمن هشدار به متخلفین از ادامه  ساخت و ساز ممانعت نمودند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha