با فرا رسیدن فصل سرما، بسیاری از افراد به خشكی پوست و اگزما مبتلا می‌شوند كه می‌توان با رعایت برخی موارد ساده و حفظ چربی پوست از خشكی بیش از حد و یا اگزما پیشگیری كرد.

مصرف ماهی در پیشگیری از خشكی پوست در فصل سرما موثر است
سلامت نیوز:عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: مصرف ماهی و مواد غذایی حاوی امگا 3 در پیشگیری از خشكی پوست در فصل سرما موثر است.

دكتر سیما رسایی در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار داشت: با فرا رسیدن فصل سرما، بسیاری از افراد به خشكی پوست و اگزما مبتلا می‌شوند كه می‌توان با رعایت برخی موارد ساده و حفظ چربی پوست از خشكی بیش از حد و یا اگزما پیشگیری كرد.

وی افزود: ‌به افراد دارای پوست خشك توصیه می‌شود در فصل سرما، فواصل استحمام را بیشتر كنند، زیرا استحمام روزانه و استفاده بیش از حد از مواد شوینده مانند صابون موجب تشدید خشكی پوست می‌شود.

رسایی تصریح كرد: استفاده از روغن‌های مرطوب‌كننده در هنگام استحمام نیز در پیشگیری از خشكی پوست موثر است و به افرادی كه پوست بیش از حد خشك دارند، توصیه می‌شود هنگام استحمام از روغن‌های مرطوب‌ كننده بدن استفاده كنند.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان كرد: استفاده از كرم‌های مرطوب كننده دارای مجوز از وزارت بهداشت پس از استحمام نیز در پیش‌گیری از خشكی پوست در فصل سرما موثر است. افراد مبتلا به اگزمای پوستی باید همیشه مراقب رطوبت پوست خود باشند و پس از استحمام از كرم‌های مرطوب كننده استفاده كنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز بیان كرد:‌ انتخاب شوینده متناسب با نوع پوست نیز بسیار مهم است و افراد دارای پوست خشك باید از صابون و مواد شوینده مخصوص پوست‌های خشك استفاده كنند. استفاده از مواد شوینده قلیایی موجب تشدید خشكی پوست و اگزما می‌شود.

رسایی با بیان این ‌كه استفاده از بخاری موجب كاهش رطوبت فضای خانه می‌شود، گفت: توصیه می‌شود در فصل سرما و در كنار استفاده از بخاری و وسایل‌ گرمازا فضای خانه به گونه‌ای مرطوب نگه داشته شود. استفاده از دستگاه بخور در این زمینه توصیه می‌شود.

وی افزود: مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 در پیش‌گیری از كاهش رطوبت پوست و ابتلا به اگزما موثر است و به افراد دارای پوست خشك توصیه می‌شود در فصل سرما از مواد غذایی دریایی مانند ماهی بیشتر استفاده كنند.

این متخصص پوست و مو تصریح كرد: ‌باید به این نكته توجه كرد كه اگزمای پوستی تنها با استفاده از مواد مرطوب‌كننده درمان نمی‌شود و این بیماری نیاز به درمان دارویی دارد و به افراد مبتلا به اگزما توصیه می‌شود به پزشك مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha