نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مثبت ارزیابی کردن انجام آزمون وسع برای شناسایی افراد متمول، گفت: شناسایی متمولان مالی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند جزو ضرورت ها است.

حذف 1.5 میلیون نفر از پوشش بیمه سلامت/ آزمون وسع افراد پردرآمد را شناسایی خواهد کرد

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مثبت ارزیابی کردن انجام آزمون وسع برای شناسایی افراد متمول، گفت: شناسایی متمولان مالی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند جزو ضرورت ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، محمد حسین قربانی درباره حذف تعدادی از بیمه شدگان بیمه سلامت با انجام آزمون وسع، افزود: واقعیت آن است که منابع دولت در حوزه درمان محدود است و این کمبود منابع بیمارستان ها، شرکت های دارویی و دانشگاه های علوم پزشکی را نیز در بر می گیرد لذا برای آنکه این فضای بی حد و حصر را محدود کنیم باید به دنبال راهکاری باشیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون شک باید بین افرادی که دارای تمکن مالی هستند و دهک‌های پایین جامعه تفاوتی وجود داشته باشد تا همه افراد بتوانند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با مثبت ارزیابی کردن انجام آزمون وسع برای شناسایی افراد متمول، تصریح کرد: شناسایی متمولان مالی که تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند جزو ضرورتها است و همانند حذف افراد پردرآمد از یارانه هاست که باید شناسایی شوند زیرا نیازمندان باید در حوزه درمان مورد توجه قرار گیرند تا ارایه خدمت به آنها به بهترین شکل ممکن انجام شود.

قربانی افزود: در همه جای دنیا چنین روشی رواج دارد و افرادی که نیازمند هستند باید مورد حمایت درمانی قرار گیرند لذا آزمون وسع می تواند دهک های پایین و دهک های بالا را به وسیله آمار و ارقام دقیق دولت شناسایی کرده و در صدد حذف افراد پردرآمد برآید.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: به نظر می رسد با توجه به بررسی های انجام شده حدود یک و نیم میلیون نفر از پوشش بیمه سلامت خارج شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha