سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 21655

متخصصان توصیه می‌كنند: اگر می‌خواهید سیگار را ترك كنید، یك راهكار و ساده و موثر این است كه پاكت سیگار را از جلوی چشمان خود دور كنید.

یك روش ساده و موثر برای ترك سیگار
سلامت نیوز: متخصصان توصیه می‌كنند: اگر می‌خواهید سیگار را ترك كنید، یك راهكار و ساده و موثر این است كه پاكت سیگار را از جلوی چشمان خود دور كنید.

به گزارش  ایسنا، متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه ناتینگهام به این نتیجه رسیده‌اند كه دور كردن پاكت سیگار از مقابل چشم مشتریان در فروشگاه‌ها می‌تواند نظر جوانان را نسبت به سیگار كشیدن تغییر دهد و آن‌ها را تا حد زیادی از استعمال سیگار منصرف كند.

این متخصصان در مركز مطالعات كنترل دخانیات انگلیس در دانشگاه ناتینگهام، تاثیر دور كردن سیگار از مقابل چشم مشتریان در فروشگاه‌ها می‌تواند نظر جوانان را نسبت به سیگار كشیدن تغییر دهد و آن‌ها را تا حد زیادی از استعمال سیگار منصرف كند.

این متخصصان در مركز مطالعات كنترل دخانیات انگلیس در دانشگاه ناتینگهام تاثیر دور كردن سیگار از مقابل مردم را در ایرلند بررسی كردند و به این نتایج مفید دست یافته‌اند.

به گزارش سایت دیسكاوری، در این بررسی‌ها معلوم شد: میزان درخواست نوجوانان برای به نمایش گذاشتن سیگار، پس از پنهان كردن آن از 81 درصد به 22 درصد كاهش پیدا كرد. به این ترتیب مشخص شد كه دور كردن سیگار از جلوی چشم سبب فراموشی آن می‌شود.

پروفسور آن مك نییل در این باره گفت: این یافته یك قانون ثابت شده بین افراد بالغ حتی سیگاری‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha