تابش اشعه خورشید باعث ایجاد رادیکال های آزاد در ساقه مو می‌شود که شبکه پروتئینی را تغییر داده و باعث خراب شدن موها می‌شوند.

تماس طولانی مدت با نور خورشید باعث فرسودگی موها می‌شود
سلامت نیوز: یکی از مهمترین علل فرسودگی موها تماس طولانی مدت با نور خورشید است که به سرعت موجب ایجاد شکستگی و خراب شدن موها می‌شو‌د.

دکتر محمدعلی نیلفروش زاده رئیس مرکز تحقیقات پوست وسالک در گفت‌وگو با  ایسنا گفت: تابش اشعه خورشید باعث ایجاد رادیکال های آزاد در ساقه مو می‌شود که شبکه پروتئینی را تغییر داده و باعث خراب شدن موها می‌شوند.

وی افزود: برای جلوگیری از این مساله باید هنگام کار در زیر آفتاب از کلاه استفاده شود و از فرآورده‌های ضد آفتاب مخصوص مو استفاده كرد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص صاف کردن موهای فر و فر کردن موهای صاف نیز این کار را باعث شکستن پیوندهای گوگردی موها دانست و یادآور شد: در نتیجه این کار موها قدرت خود را از دست می دهند و به راحتی می شکنند به علاوه پس از انجام این کار قدرت موها قابل برگشت نیست و آسیب وارد شده به آن قسمت از ساقه مو دائمی خواهد بود.

این متخصص بیماری‌های پوست و مو در مورد بی رنگ کردن موها نیز گفت: برای اینکه بتوان موها را بی رنگ (دکلره) کرد و یا رنگ جدیدی در آن به وجود آورد باید به جدار مو نفوذ کنند و عمل خود را انجام دهند و این کار معمولا با استفاده از مواد مخربی نظیر آب اکسیژنه صورت می گیرد بنابراین پس از رنگ کردن دائمی موها نباید توقع داشته باشیم که موها حالت و قوام قبلی را داشته باشند همچنین موها سست و شکننده می شوند و درخشش خود را از دست می دهند به علاوه الکتریسیته ساکن باعث حالت نگرفتن موها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha