دانش‌آموزان خصوصاً آن گروهی كه مشكل تنفسی دارند به جزء در موارد خاص از منزل خارج نشوند.

غیبت دانش‌آموزان دارای مشكل تنفسی بعد از تعطیلات آْلودگی هوا بلامانع است
سلامت نیوز: مدیركل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزانی كه مشكل تنفسی دارند در روزهای پیش رو و بعد از تعطیلی دو روزه این هفته، در صورت تشدید بیماری‌ می‌توانند تا بهبودی كامل به مدرسه مراجعه نكنند و با هماهنگی مدیریت مدرسه مشكل درسی برای آنها به وجود نمی‌آید.

حسن ضیاءالدینی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: دانش‌آموزان خصوصاً آن گروهی كه مشكل تنفسی دارند به جزء در موارد خاص از منزل خارج نشوند.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل بیماری‌های خاص، دانش‌آموزانی كه مشكل تنفسی دارند در روزهای پیش رو و بعد از تعطیلی دو روزه این هفته، در صورت تشدید بیماری‌ می‌توانند تا بهبودی كامل به مدرسه مراجعه نكنند و با هماهنگی مدیریت مدرسه مشكلی برای آنها به وجود نمی‌آید.

مدیركل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش افزود: به علت آلودگی هوا، دانش‌آموزان در مناطق مركزی شهر كه آلودگی آن نسبت به دیگر نقاط شهر بیشتر است، تجمع نكنند و سفر درون شهری هم به این نقاط نداشته باشند.

ضیاءالدینی تصریح كرد: دانش‌آموزانی كه به دلایلی مجبور به خارج شدن از منزل هستند، حتماً از ماسك‌های استاندارد استفاده كنند چرا كه ماسك مانع وارد شدن هوای آلوده به دهان و رسیدن آسیب به بدن و دستگاه تنفسی آنها می‌شود.

وی بیان كرد: دانش‌آموزان علاوه بر كمتر خارج شدن از منزل باید بهداشت فردی را نیز رعایت كنند و استفاده از ماسك‌های تمیز و یك بار مصرف را در برنامه روزانه خود قرار دهند چرا كه این اقدام مهم سهم بسزایی در حفظ سلامتی آنها دارد.

مدیركل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: برای حفظ سلامتی، استفاده از لبنیات و نوشیدنی‌های مقوی همیشه توصیه شده است ولی در شرایط كنونی دانش‌آموزان باید این دسته از مواد خوراكی را بیشتر از گذشته مصرف كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha