مصرف هر نوع دارو حتی با تجویز پزشک دارای عوارضی است به طوری كه مصرف دگزامتازون در ورزشکاران، طاسی و جوش‌های دردناک و چرکی در شانه ایجاد می‌کند و در صورت ادامه مصرف، مشکلات عقیمی غیر قابل برگشت و در نهایت در برخی بروز سیروز و سرطان کبد هم به دنبال دارد.

مصرف بی‌رویه دگزامتازون باعث سیروز و سرطان کبد می‌شود
سلامت نیوز: مصرف بی‌رویه داروی دگزامتازون که به منظور افزایش حجم بدن و بدنسازی مورد استفاده ورزشکاران قرار می‌گیرد، باعث طاسی، سیروز و سرطان کبد در ورزشکاران می‌شود.

دکتر علیرضا مطهری در گفت وگو با  ایسنا  گفت: مصرف هر نوع دارو حتی با تجویز پزشک دارای عوارضی است به طوری كه مصرف دگزامتازون در ورزشکاران، طاسی و جوش‌های دردناک و چرکی در شانه ایجاد می‌کند و در صورت ادامه مصرف، مشکلات عقیمی غیر قابل برگشت و در نهایت در برخی بروز سیروز و سرطان کبد هم به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: دگزامتازون دارویی است که در همه داروخانه‌ها موجود است و بسیاری با تجویز پزشک برای حل مشکل التهاب‌ بدن از آن استفاده می‌کنند. داروهای آنابولیک استروئید و محرک‌ها و مخدرها مورد نیاز بیماران است اما متاسفانه برخی ورزشکاران گاهی تا 200 برابر دوز مورد نیاز بدن، این داروها را برای دوپینگ وارد بدن می‌کنند که عوارض بدی به دنبال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پونه ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    6 2
    سلام. این مطلب رو متاسفانه دیر دیدم. من برای چاق شدن روزانه نیم میلی گرم دگزامتازون میخوردم و بعد از 2 ماه جوش های فوق العاده بزرگ و بدی روی شونه و کتفم زد... (جوش های روی شانه و کتف نشانه ناراحتی کبد هم هست) میدونستم همه قرص ها واسه کبد بده اما نمیدونستم اینقد زود تاثیر میذارن! الان دیگه هیچ قرصی نمیخورم و ترجیح میدم لاغر باشم تا اینکه سلامتیم به خطر بیفته. ممنون بخاطر مطالب خوبتون.