بنا براعلام نماینده دولت، نسبت پرستار به تخت در حال حاضر 7/2 است در حالی كه در بهترین وضعیت نسبت پرستار به تخت 5/1 یا 7/1 است كه این رقم در مناطق محروم 3/0 در طول 24 ساعت به ازای هر تخت بیمارستانی است.

ارائه لایحه استخدام پرستاران را در قالب  دو فوریتی به مجلس
سلامت نیوز: رییس كل سازمان نظام پرستاری گفت: با رایزنی‌های انجام شده با نایب رییس مجلس شورای اسلامی و برخی از اعضای كمیسیون بهداشت، قرار است استخدام پرستاران را در قالب طرحی دو فوریتی در مجلس مطرح كنیم.

غضنفر میرزابیگی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در جلسه تصمیم‌گیری استخدام 23 هزار پرستار در مجلس، اطلاعات نماینده دولت كه در حقیقت نماینده معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری است، اشتباه بود و همین اطلاعات مبنای قضاوت آنان درباره استخدام پرستاران شد.

وی افزود: بنا براعلام نماینده دولت، نسبت پرستار به تخت در حال حاضر 7/2 است در حالی كه در بهترین وضعیت نسبت پرستار به تخت 5/1 یا 7/1 است كه این رقم در مناطق محروم 3/0 در طول 24 ساعت به ازای هر تخت بیمارستانی است.

وی با اشاره به تبعات كمبود پرستار در كشور اظهار كرد: در حال حاضر به علت تناسب نداشتن نسبت پرستار به تخت، امور مختلفی به همراهان بیماران سپرده می‌شود و همین امر باعث مشكلاتی مانند درگیری پرستاران با همراهان بیمار می‌شود كه در نهایت نارضایتی بیماران را در پی دارد.

رییس كل سازمان نظام پرستاری با بیان اینكه شورای عالی نظام پرستاری در حال حاضر به شدت تحت فشار پرستاران سراسر كشور است، تاكید كرد: این موضوع به استناد قانون و دستور رییس جمهور برای پرستاران غیرقابل پذیرش است كه چرا هنوز مساله مربوط به استخدام آنان هنوز حل نشده است. ما نیز در شورای عالی نظام پرستاری به عنوان یك پل ارتباطی باید بین حاكمیت و جامعه پرستاری ارتباط لازم را برقرار و طوری عمل كنیم كه به نفع مصالح كشور باشد.

میرزا بیگی درباره رایزنی‌های سازمان نظام پرستاری با مسئولان كشوری اظهار كرد: با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم البته در این مدت برخی از افرادی كه خواهان اجرا نشدن قانون هستند، گزارشات ضد و نقیضی را به مسئولان داده‌اند به گونه‌ای كه موضوعاتی مانند میزان نیاز وزارت بهداشت به پرستار، امكان تفكیك استخدام 23 هزار پرستار از برنامه پنجم توسعه، پرداخت اضافه‌كاری به پرستاران را با هم مخلوط كرده و به مسوولان ارایه داده‌اند، در نتیجه در حال حاضر برخی مسئولان اطلاعات كافی و دقیقی درباره استخدام پرستاران ندارند.

وی تاكید كرد: رییس جمهور دو بار به صراحت اعلام كردند كه دستور استخدام پرستاران و تامین هزینه‌های آن را به معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری داده‌اند. ایشان سه بار به نامه‌های ما پاسخ كتبی داده‌اند و حداقل پنج بار در این زمینه به صورت كتبی به معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و معاونت توسعه سرمایه انسانی ریاست جمهوری دستور داده‌اند ولی نمی‌دانم كه چرا این دستورات هنوز به نتیجه نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha