لباستان را انتخاب کردید، چند بار هم پوشیده اید و جلوی آینه از دیدن خودتان کیف کردید. تنها چیزی که نمی خواهید این است که پف کردگی و نفخ، باعث شود لباس در تنتان بد بایستد.

قبل از عروسی و مهمانی های مهم، این غذاها را نخورید!

سلامت نیوز: لباستان را انتخاب کردید، چند بار هم پوشیده اید و جلوی آینه از دیدن خودتان کیف کردید. تنها چیزی که نمی خواهید این است که پف کردگی و نفخ، باعث شود لباس در تنتان بد بایستد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، برای اینکه مطمئن شوید روز عروسی یا میهمانی که برایش لحظه شماری می کنید، درگیر چنین مشکلاتی نمی شوید دو هفته قبل از آن باید نکاتی را در برنامه غذایی تان رعایت کنید. معمولا بدن هر شخص واکنش متفاوتی به غذاها نشان می دهد. اگر این غذاها را می شناسید که چه بهتر، اما اگر بی خبر هستید قبل از رسیدن آن روزِ بزرگ، بعضی غذاها را باید محدود کنید.


1- تنقلات و غذاهای بی ارزش

برنامه ریزی برای عروسی باعث می شود دچار استرس شوید اما یک پیتزای بزرگ، سیب زمینی سرخ کرده یا دونات می تواند برای مدتی شما را از زیر این فشار بیرون بیاورد. از آنجا که غذاهای چرب به کندی هضم می شوند ممکن است پس از خوردنشان احساس کنید میان تنه لباس، برایتان تنگ شده است. این نوع غذاها باعث می شود قند خونتان به شدت بالا برود که منجر به هوس غذاهای قندی می شود و تاثیر بدی روی سطح انرژی دارد.


2- لوبیاها

دلیل اینکه به لوبیاها میوه جادویی می گویند این است که حاوی نوعی قند هستند که توسط بدن قابل هضم نیست. وقتی این قند به روده بزرگ می رسد، باکتری ها تلاش می کنند این قند را بشکنند و گازی که حاصل می شود نتیجه همین تلاش است. برای اینکه میزان این گازها را تا روز موعود، پایین نگه دارید منابع پروتئینی مانند مرغ و ماهی را جایگزین این نوع غذا بکنید.


3- لبنیات

با اینکه همه به لبنیات حساس نیستند، یکی از غذاهای شایعی است که خیلی ها با هضم آن به مشکل می خورند و در نتیجه دچار نفخ، پف کردگی و گرفتگی می شوند. یک یا دو هفته قبل از عروسی بهتر است مصرف لبنیات را قطع کنید. یک استثنا در این قانون، خوردن وعده ای کوچک ماست یونانی است. مواد فعال موجود در ماست یونانی به بدن کمک می کنند بتواند سریع تر غذاها را هضم کند.


4- شیرین کننده های مصنوعی

شاید با خود فکر کنید، با جایگزین کردن قند مصنوعی به جای قند طبیعی به خود لطف کرده اید اما عجله نکنید، هضم الکل قند که معمولا در نوشابه های رژیمی، شکلات های بدون قند و شیرین کننده های مصنوعی پیدا می شود برای بسیاری از افراد دشوار است و منجر به نفخ و ناراحتی می شود. پس قبل از رسیدن به روزِ مورد نظر، غذاهایی که چنین موادی در آنها به کار رفته را استفاده نکنید تا سبک تر باشید.

5- غذاهای نمکی

مقداری نمک اینجا، مقداری آنجا و گاهی نیز یک بسته چیپس! خوردن غذاهای نمکی چندین روز قبل از عروسی یا هر مراسمی که می خواهید در آن ظاهری خوب داشته باشید، کار بسیار اشتباهی است، چون سدیم باعث احتباس مایعات در بدن می شود. سعی کنید روزی 2.300 میلی گرم بیشتر نمک استفاده نکنید.


6- گلوتن

گلوتن نیز مانند لبنیات، روی همه افراد تاثیر منفی نمی گذارد اما یکی دیگر از غذاهایی است که گفته می شود می تواند باعث نفخ و گرفتگی در بسیاری از افراد شود. برای اینکه خود را ایمن نگه دارید، یک یا دو هفته قبل از عروسی گلوتن را از برنامه غذایی خود حذف کنید و ببینید که آیا تاثیری روی سیستم گوارشی تان گذاشته یا خیر. فقط به خاطر داشته باشید، فیبر را از منابع دیگر دریافت کنید تا معده سالم بماند.


7- نوشیدنی های کربوهیدراته

نوشابه، آب گازدار، شامپاین و اساسا نوشیدنی هایی که حباب داشته باشند را کنار بگذارید. حباب هایی که به نوشیدنی حالت گازدار را می دهند، همین کار را روی بدنتان هم می کنند. با آزاد شدن تمام آن دی اکسید کربن در بدن، احساس نفخ و پف کردگی می کنید.


8- سبزیجات

یکی از توصیه ها برای تغذیه مناسب، استفاده از سبزیجات چلیپایی مانند گل کلم، کلم، کلم بروکسل و بروکلی است اما نه زمانی که می خواهید در چند روز آینده شکمتان صاف باشد. این نوع سبزیجات نیز مانند لوبیا، نوعی قند دارند که فقط توسط باکتری های تولید کننده ی متان شکسته می شوند. در نتیجه نفخ و پف کردگی را درست زمانی که نباید حضور داشته باشند، تجربه می کنید.

با اینکه ما هرگز توصیه نمی کنیم سبزیجات سرشار از مواد مغذی را در برنامه خود محدود کنید، اما از این روش می توانید برای مدتی  کوتاه استفاده کنید و یا حداقل سبزیجات خود را بپزید و خام نخورید.


9- آدامس

اگر خواستید بوی دهانتان را تغییر دهید، این بار به جای آدامس از نعنا کمک بگیرید. علاوه بر اینکه بسیاری از انواع آدامس حاوی الکل قند هستند، وقتی آدامس می جوید هوای بیشتری را می بلعید بنابراین هوای اضافی که به معده تان می رود بیش از حد افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha