یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی عنوان کرد: افزایش دمای هوا و آغاز گرده افشانی برخی گیاهان در فصل تابستان موجب تشدید برخی علائم در بیماران مبتلا به آسم غیرآلرژیک می‌شود.

گرمای هوا موجب تشدید علائم آسم غیرآلرژیک می‌شود

سلامت نیوز:یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی عنوان کرد: افزایش دمای هوا و آغاز گرده افشانی برخی گیاهان در فصل تابستان موجب تشدید برخی علائم در بیماران مبتلا به آسم غیرآلرژیک می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا ،دکتر مریم محلوجی‌راد، فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی  با توجه به گرم‌تر شدن هوا و احتمال تشدید علائم آسم در بیماران، گفت: آسم به دو دسته آلرژیک و غیرآلرژیک تقسیم بندی می‌شود. زمانی‌که هوا گرم‌تر می‌شود علائم در بیماران مبتلا به آسم غیرآلرژیک بهبود می‌یابد، اما این شرایط موجب تشدید علائم در بیماران مبتلا به آسم آلرژیک می‌شود.

وی افزود: افراد مبتلا به آسم آلرژیک در فصل تابستان به دلیل آغاز گرده‌افشانی برخی گیاهان، درختان و علف‌های هرز دچار تشدید علائمی مانند خس خس سینه، تنگی نفس یا سرفه می‌شوند.

محلوجی‌راد عنوان کرد: ممکن است این علائم تا اوایل پاییز و تداوم گرده‌افشانی برخی گیاهان نیز ادامه پیدا کند که این امر برای بیماران آزاردهنده خواهد بود که به بیماران توصیه می‌شود برای بهبود و یا کنترل علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی درخصوص درمان و یا راه‌های پیشگیری از بروز علائم آسم، خاطرنشان کرد: اگر فرد مبتلا به آسم آلرژیک در سال‌های اولیه ابتلای خود به بیماری به پزشک مراجعه کند، می‌تواند با دریافت واکسن و یا درمان‌های ایمونوتراپی از بروز علائم پیشگیری کند، اما اگر فرد با تاخیر به پزشک مراجعه کند تغییراتی در ساختار ریه ایجاد می‌شود که روش‌های درمان نتیجه بخش نخواهد بود.

وی افزود: اما به طور کلی روشی برای پیشگیری از بروز علائم آسم غیرآلرژیک وجود ندارد و این دسته از بیماران باید با رعایت موارد تشدید کنند علائم و تغییر سبک زندگی بروز علائم را در خود کنترل کنند.

محلوجی‌راد یاد آور شد: بیماران مبتلا به آسم غیرآلرژیک باید به صورت مداوم تحت نظر پزشک باشند و هر گونه تغییر در روند بیماری و بروز علائم را به پزشک‌شان گزارش دهند.



   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha