در درمان‌های مبتلایان HIV باید با درمان مؤثر هر فرد بیمار به طور متوسط 160 ماه به زندگی خود ادامه دهد.

آغاز درمان ایدز با تعیین سطح ایمنی 350 از فردا در كشور
سلامت نیوز: رئیس سومین سمینار سراسری ایدز از آغاز بازنگری درمان بیماران مبتلا HIV از فردا (10 آذر) با تعیین سطح ایمنی بدن(cd4) در حد 350 خبر داد.

به گزارش فارس مسعود مردانی در سومین سمینار سراسری ایدز اظهار داشت: برگزاری این سمینار در راستای جامع نگری درمان بیماری HIV صورت می‌پذیرد زیرا با وجود افزایش 30 درصدی درمان HIV در جهان هنوز تعداد كثیری از بیماران HIV‌ دچار مشكلات درمانی هستند.

وی افزود: 29 سال پیش كه بیماری HIV به دلیل مردان همجنس‌باز آمریكایی كشف شد جوی در دنیا حاكم شد كه درمان HIV به هیچ وجه امكانپذیر نیست ولی خوشبختانه امروز با گذشت 3 دهه از طول عمر بیماری HIV‌ شاهد درمان این بیماری در دنیا هستیم.

مردانی اظهار داشت: بیماری HIV‌ در نتیجه رفتار پرخطر افراد صورت می‌پذیرد و متعاقباً این افراد هستند كه این بیماری‌ را انتخاب می‌كنند و متأسفانه بیشترین مشكل در درمان و همچنین شیوع این بیماری در كشورهایی كه درآمد سالانه پایین و متوسط دارند، است.

وی گفت: طبق آخرین اخبارها 33.4 میلیون نفر در دنیا مبتلا به بیماری HIV‌ هستند كه نسبت به آمار دو سال قبل كه 37 میلیون نفر بودند شاهد كاهش آمار در این زمینه هستیم. برخی كشورها مانند هند برای به دست آوردن بودجه‌های درمانی جهانی بیشتر متأسفانه در سالهای گذشته آمارهای نادرستی از بیماران HIV‌ اعلام كرده است.

مردانی با بیان اینكه از تعداد 33.4 میلیون بیمار HIV‌ در حال حاضر 15 میلیون نفر تحت درمان قرار گرفته‌اند تصریح كرد: متأسفانه 80 درصد بیماران مبتلا به ایدز از بیماری خود به هیچ عنوان اطلاع ندارند.

وی اظهار داشت: متأسفانه همسایگان كشورمان همچون افغانستان و عراق به هیچ وجه آماری از تعداد بیماران HIV خود ندارند و ایران برنامه‌های بسیار خوبی در راستای پیشگیری و درمان HIV‌ دارد.

مردانی افزود: نیم تا یك درصد مبتلایان به HIV‌ در جهان متعلق به ایران است و در مجموع 56 درصد مبتلایان زیر 25 سال و 16درصد زیر 15سال هستند.

رئیس سومین سمینار سراسری ایدز اظهار داشت: ابتلای خانم‌ها به HIV‌ در ایران در حال افزایش است و سن مبتلایان نیز در كشور در حال كاهش است.در این راستا افزایش HIV به دلیل استفاده از قرص‌های روانگردان بسیار مهم است.

مردانی با بیان اینكه بر اساس تخمین و اطلاعات سازمان جهانی بهداشت ایران دارای 90 تا 110 هزار مبتلا به شیوع HIV ثبت نشده است، گفت: در درمان‌های مبتلایان HIV باید با درمان مؤثر هر فرد بیمار به طور متوسط 160 ماه به زندگی خود ادامه دهد.

وی از آغاز بازنگری جدید درمان HIV از فردا 10 آذر با تعیین سطح ایمنی(cd4) بیمار خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر بیماران كشور با تعیین cd4 در حد 250 درمان می‌شوند در حالی كه در آمریكا این سطح با سطح cd4 در حد 500 است كه در این راستا از فردا (10 آذر) با بازنگری جدید بیماران HIV این درمان باید با تعیین cd4 در حد 350صورت پذیرد.

مردانی با اشاره به اینكه درمان و پیشگیری از بیماری‌ HIV در جهان 25 بیلیون دلار بودجه احتیاج دارد، خاطرنشان كرد: در این راستا دولتمردان كشورهای دنیا می توانند تأثیر به سزایی در پیشگیری و درمان این بیماری با اختصاص هزینه‌های مناسب داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha