چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 216663

:متخصصان سلامت در بررسی اخیر خود سه روش کلیدی برای کند کردن روند فرسودگی مغز و به تاخیر انداختن آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل معرفی کردند.

3 روش کلیدی برای مقابله با زوال عقل

سلامت نیوز:متخصصان سلامت در بررسی اخیر خود سه روش کلیدی برای کند کردن روند فرسودگی مغز و به تاخیر انداختن آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل معرفی کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، در حالی که علت دقیق بروز انواع مختلف زوال عقل همچنان نامشخص است پزشکان معتقدند این بیماری تا حدودی به دلیل فرسوده شدن مغز به وجود می‌آید.

به گفته متخصصان آمریکایی سه فاکتور تمرین‌های شناختی، کنترل فشار خون و ورزش کردن می‌تواند افت توان شناختی مرتبط با افزایش سن را کاهش داده یا به تاخیر اندازد.

محققان در رابطه با نقش تمرین‌های شناختی اظهار داشتند این تمرین‌ها شامل فعالیت‌هایی می‌شوند که فرد را به تفکر وا می‌دارد و شامل حل کردن جدول یا حتی بازی آنلاین فکری می‌شود.

هرچند تاثیرگذاری نوع تمرین‌های شناختی در این زمینه بحث برانگیز است اما ایده اصلی مطرح شده این است که تمرین دادن به مغز، انعطاف‌پذیری آن را افزایش داده و می‌تواند زوال عقل را کند کنند.

به گفته متخصصان، کنترل فشار خون هم از عوامل موثر در کند ساختن فرآیند فرسوده شدن مغز است. مطالعه انجام گرفته در سال ۲۰۱۳ نشان می‌دهد فشار خون بالا به خصوص در رگ‌هایی که خون را به سر و گردن می‌رسانند با افت توانایی مغز مرتبط است.

به گزارش مدیکال دیلی، ورزش کردن هم از دیگر فاکتورهایی است که به گفته متخصصان با کاهش خطر زوال عقلی مرتبط است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha