ماجرای دردناک از این قرار بود که دختر خردسالی به نام فاطمه در پارک کوهسار شهرک رضویه مشغول بازی بوده که به سمت حوض آب داخل پارک رفته و داخل حوض افتاده است

صدور رأی اولیه پرونده مرگ فاطمه در پارک کوهسار

سلامت نیوز:چهارم خرداد سال گذشته بود که خبر مثله‌شدن فاطمه شنیده شد. ماجرای دردناک از این قرار بود که دختر خردسالی به نام فاطمه در پارک کوهسار شهرک رضویه مشغول بازی بوده که به سمت حوض آب داخل پارک رفته و داخل حوض افتاده است؛ پمپ آبنما او را به داخل می‌کشد و قطعه‌قطعه می‌کند. دریچه آبنما مفقود شده، جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشده است و همین سهل‌انگاری ساده باعث تکه‌تکه‌شدن فاطمه پنج‌ساله می‌شود. 


جسد شرحه‌شرحه


به گزارش سلامت نیوز، وقایع اتفاقیه نوشت: مادر قول داده بود فاطمه را به جشن مولودی در بوستان کوهسار ببرد. به مناسبت اعیاد شعبانیه پارک آذین‌بندی شده بود و اهالی شهرک کاروان (رضویه) یک به یک به سوی بوستان می‌رفتند. آنها به بوستان رسیدند و مراسم شروع شد. فاطمه کنار مادر نشسته بود و همراه همه دست می‌زد که از جا بلند می‌شود. مادر از او خواسته بود تا پایان جشن کنارش باشد اما فاطمه دلش می‌خواست بازی کند و نگاه بازیگوشش دائم در اطراف می‌چرخید. ساعتی از مراسم گذشته بود که فاطمه با سماجت کودکانه‌اش از مادر اجازه گرفت تا همان نزدیکی بازی کند. فاطمه شادمان به طرف آب رفت. فاطمه به لبه سیمانی بدون حفاظ آبنما نزدیک شد. مادر از جا پرید تا از میان جمعیت فاطمه را پیدا کند اما در کمال بهت و ناباوری هیچ نشانی از دخترش ندید. زن همسایه به کمک مادر فاطمه آمد. پایین تپه کفش دخترانه‌ای روی آب بود. مادر دوان‌دوان خود را به نگهبان بوستان رساند و با خواهش از او خواست پمپ آب حوضچه را خاموش کند. نگهبان وقتی خود را به حوضچه رساند برای اینکه خیال مادر را راحت کند چند باری هم چوبش را داخل حوضچه زد و دور شد اما حس عجیبی مادر را به سمت حوضچه می‌کشاند.

بااین‌حال، به امید یافتن دخترک به گوشه‌گوشه بوستان سرک کشید اما هیچ خبری نبود؛ باز هم به طرف حوضچه برگشت. این بار آب تغییر رنگ داده بود، تا اینکه دو مأمور شهرداری وارد آب شدند و پمپ خاموش شد. آب خون‌آلود شده بود. مادر کفش دخترش را می‌شناخت. پمپ بدون حفاظ حوضچه بوستان بدن نحیف فاطمه پنج‌ساله را بلعیده بود. آتش‌نشانی و اورژانس به محل اعزام شدند و امدادگران، ساعت‌ها و با چشمانی اشکبار در محل حادثه جست‌وجو کردند تا اینکه بالاخره اعضای بدن فاطمه را از درون پمپ مکش آب بیرون کشیدند.

ساعتی بعد با تلاش مأموران آتش‌نشانی، جسد دختر خردسال از داخل پمپ بیرون کشیده و با دستور محسن مدیرروستا، بازپرس امور جنایی تهران، به پزشکی قانونی منتقل شد. هشتم خرداد پدر و دایی فاطمه در دادسرای امور جنایی تهران حاضر شدند و پس از ارائه توضیحات، شکایت خود را از مقصران این حادثه به بازپرس پرونده اعلام کردند. یونس امیری، دایی فاطمه، درباره جزئیات مرگ دلخراش خواهرزاده‌اش به تسنیم گفته بود: «حدود یک ساعت بعد، از این ماجرا باخبر شدم و به پارک رفتم، اورژانس، پلیس و آتش‌نشانی همه به‌موقع در پارک حاضر شده بودند اما کار از کار گذشته بود؛ بعد از دقایقی، مأموران آتش‌نشانی آب داخل حوض را تخلیه کردند و در نهایت «جسد شرحه‌شرحه» شده فاطمه از آنجا خارج شد، فردای آن روز که به پارک رفتیم، متوجه شدیم با فنس و حفاظ روی گودال پمپ را پوشانده‌اند اما دیگر دیر شده و فاطمه از دست رفته است.»


نتیجه رأی دادگاه


ایلنا چندی پیش خبر داده بود که مسئولان شهرداری بعد از گذشت یک‌سال از وقوع این حادثه حتی از خانواده فاطمه عذرخواهی نکرده‌اند و شهرداری منطقه تلاش کرده تا پرونده پیش از رسیدن به دادگاه بسته شود. حال در خبری جدید اعلام شده که پیمانکار محکوم به پرداخت دیه کامل فاطمه شده است. وکیل خانواده فاطمه امیری با تأکید بر اینکه سرانجام پیمانکار پارک صددرصد مقصر این حادثه شناخته شد و اشاره به آخرین نتایج دادگاه، گفته است: «رأی پرونده روز شنبه صادر شد. بر اساس رأی دادگاه مدیرعامل شرکت پیمانکار به چهار ماه حبس و پرداخت نصف دیه مرد کامل محکوم شده است. قرار است، نصف دیگر دیه هم توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی پرداخت شود.»

رضا سلیمی توضیح داده است: «در حقیقت به خانواده امیری دیه کامل تعلق می‌گیرد؛ البته نصف آن را مقصر پرداخت می‌کند و بقیه را هم که گفتم توسط صندوق مذکور پرداخت می‌شود. مدیرعامل شرکت پیمانکار، عباسپور می‌تواند به حکم صادره اعتراض کند و امکان دارد رأی در دادگاه تجدیدنظر تغییر کند. پرداخت دیه نیز منوط به نتیجه دادگاه تجدیدنظر است.» وکیل پرونده فاطمه در پاسخ به این سؤال که دادگاه تجدیدنظر چه زمانی برگزار خواهد شد، گفته است: «برگزاری دادگاه تجدیدنظر به اعتراض پیمانکار به نتیجه رأی بستگی دارد و اگر اعتراض نکند، این حکم قطعی خواهد بود اما اگر اعتراض کند؛ دادگاه تجدیدنظر پنج تا ۶ ماه آینده برگزار خواهد شد.» سلیمی با اشاره به اینکه انتظار می‌رفت دادگاه حکم سنگین‌تری صادر کند، گفته است: «پیش‌بینی می‌کردیم حبس بیشتری به پیمانکار تعلق بگیرد و چهار ماه حبس به‌واقع ما را شوکه کرد. قاضی می‌توانست تا سه سال هم حبس بدهد اما از آنجایی که متهم سابقه نداشته و متأهل بوده با دو درجه تخفیف به او چهار ماه حبس دادند.» وکیل خانواده امیری با تأکید بر اینکه از نتیجه حکم راضی نیست، گفته است: «سهم دیه مقصر توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد و برای دوران حبس نیز اگر بتواند رضایت خانواده را بگیرد، تخفیف خواهد گرفت و این در شرایطی است که رأی قطعی شود؛ البته اگر رضایت بگیرد، می‌تواند همان چهار ماه حبس را نرود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha