استحمام و شستشوی موها با شامپوهای معمولی به صورت روزانه جهت حذف آلاینده‌های هوا و محیط زیست از مهمترین نكات بهداشتی در ایام آلودگی هوا است كه به نشاط و شادابی پوست و موها كمك فراوانی می‌كند.

سلامت نیوز: دبیر انجمن پوست و مو هشدار داد: آرایش كردن به ویژه از نوع غلیظ آن در هوای آلوده شهرها، اثرات سوئی در روند تكثیر و بازسازی‌های سلولهای اپیدرم به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، دكتر محمد گلشنی ایران با اعلام این خبر گفت: میزان بالای غلظت مونواكسید كربن و دود حاصل از سوخت‌های فسیلی علاوه بر تاثیرات زیانبار قلبی و ریوی موجب اختلال در كاركرد سلولهای پوست و ایجاد چهره‌های غیرشاداب و كدر در افراد می‌شود.

وی با اشاره به این كه سلولهای اپیدرم (لایه سطحی) هر 28 روز یكبار بازسازی كاملی انجام می‌دهند، افزود: در صورت نارسایی اكسیژن به این سلولها، شاهد اثرات سوء در پوست بدن به ویژه صورت، گردن و دستها خواهیم بود.

دكتر گلشنی با هشدار به افرادی كه در این روزها از لوازم آرایشی با میزان بالا استفاده می‌كنند، توصیه كرد: با تهیه پاك كننده‌های غیرصابونی با PH اسیدی سازگار با پوست كه به Syndet Bar معروفند (از داروخانه‌ها) به حفظ سلامت و شادابی پوست بدن خود كمك كنند. این پاك كننده‌ها در مقایسه با صابون‌های جامد و مایع علاوه بر امكان استفاده مكرر در طول شبانه روز به دلیل سازگاری چربی‌های پوست از جمله سرآمیدها را كمتر برداشته و اثرات خشكی پوست و تحریكی كمتر خواهند داشت.

دبیر انجمن پوست ایران استفاده از كرم‌های تجویز شده از سوی پزشكان همچنین مصرف كرم ضد آفتاب و كرمهای مرطوب كننده پوست را در روزهای آلودگی هوا مورد تایید قرار داد و گفت: هموطنان پس از بازگشت به منزل، در پی شستشوی سریع حتما از مرطوب كننده پوست‌های خشك یا چرب استفاده كنند.

وی در پایان گفت: استحمام و شستشوی موها با شامپوهای معمولی به صورت روزانه جهت حذف آلاینده‌های هوا و محیط زیست از مهمترین نكات بهداشتی در ایام آلودگی هوا است كه به نشاط و شادابی پوست و موها كمك فراوانی می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha