والدین بهترین الگو در پیشگیری از حوادث برای فرزندان خود هستند و باید برای نهادینه كردن فرهنگ ایمنی در كودكان، به اصول ایمنی پایبند باشند.

به گزارش سلامت نیوز دكتر مشیانه حدادی، رئیس مركز پیشگیری از حوادث و فوریت‌های پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: رفتارهای والدین در رانندگی مثل بستن كمربند ایمنی و صحبت نكردن حین رانندگی می‌تواند اثر مستقیمی بر روی فرزندان داشته باشد و والدین باید تلاش كنند با رعایت قوانین و نهادینه كردن فرهنگ ایمنی، بهترین الگو برای فرزندان خود باشند.
وی به رانندگان توصیه كرد برای كاهش حوادث ترافیكی در جاده‌ها، قبل از سفر ضمن استراحت كافی از سالم بودن خودرو و عدم وجود نقص فنی در خودرو اطمینان حاصل كنند و اگر در طول مسیر احساس خستگی و خواب‌آلودگی داشتند در اسرع وقت در محل مناسبی توقف كنند و پس از رفع خستگی به مسیر خود ادامه دهند.
دكتر حدادی با اشاره به این كه رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تا حد زیادی از ارتكاب به تخلفات حادثه‌ساز، می‌كاهد، افزود: توصیه می‌شود رانندگان در حین رانندگی از سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، صحبت با تلفن همراه و سرنشینان، همچنین خوردن و آشامیدن خودداری كنند تا شاهد حوادث ترافیكی كمتری ‌باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha