سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 21673

عضو اسبق هیئت مدیره شرکت کنترل کیفیت هوای تهران راهکار برون‌رفت از وضعیت فعلی آلودگی هوا در تهران را اجرای مستمر برنامه‌های کاهش آلودگی هوا دانست و گفت:15 سال است که آلودگی هوا به عنوان مشکل جدی شهر تهران مطرح است



کمال شعار افزود: آلودگی هوا مشکل امروز تهران نیست، بلکه 15 سال است که آلودگی هوا به عنوان مشکل جدی شهر تهران مطرح است و شهروندان این شهر را آزار می‌دهد.

وی با اشاره به این که 15 سال پیش نیز شرایط اضطرار وجود داشت، اما اطلاع‌رسانی که امروز انجام می‌شود وجود نداشت، اظهار کرد: تهران نیازمند اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هواست که متأسفانه این برنامه در طول این همه سال‌ اجرایی نشده است.

شعار با بیان این که چنان‌چه وضعیت تردد خودروها ساماندهی نشود و تعداد سفرهای درون‌شهری کاهش نیابد آلودگی هوا
هم‌چنان تشدید خواهد شد، تصریح کرد: راهکار کاهش آلودگی هوا و ترافیک توقف افزایش ظرفیت‌ برای حمل و نقل شخصی است.

وی با ذکر این نکته که ایجاد ظرفیت‌های جدید برای حمل و نقل شخصی باعث رهاسازی تقاضای نهفته شده و به ترافیک و آلودگی هوا دامن می‌زند، اضافه کرد: به جای توسعه حمل و نقل شخصی می‌بایست حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند.

شعار سیاست‌های اخیر مدیریت شهری در زمینه راه‌اندازی خطوط اتوبوس‌های تندرو را مفید دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی و ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش استفاده از خودروی شخصی است و در این میان بهره‌برداری از سامانه اتوبوسرانی تندرو از طرح‌های خوب شهرداری تهران محسوب می‌شود.

وی بر واگذاری سلسله مراتب تصمیم‌گیری به مدیریت شهری در جهت تأثیرگذاری سیاست‌های اجرایی و کاهش هزینه‌های مربوطه در حوزه حمل و نقل تأکید کرد و گفت: یک نهاد یکپارچه‌ برای حمل و نقل و ترافیک شهر باید تصمیم‌سازی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha