چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 21675

شیرازی‌هایی كه با خوردن شیر دچار درد شكم، تهوع، اسهال یا دل پیچه می‌شوند با شركت در طرح مداخله درمانی برای رفع مشكل عدم تحمل شیر، می‌توانند در درمان آزمایشی شركت كنند.

درمان حساسیت به شیر در شیراز
به گزارش سلامت نیوز به نقل  از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، عضو هیئت علمی مركز تحقیقات بیماری‌های كبد و گوارش این دانشگاه اظهار داشت: طرح مداخله درمانی برای رفع مشكل عدم تحمل شیر در مركز تحقیقات بیماری‌های كبد و گوارش واقع در بیمارستان نمازی شیراز به صورت رایگان در حال اجراست.
جلیل معصومی افزود: بسیاری از نیازهای بدن با مصرف شیر برطرف می‌شود، اما برخی با نوشیدن شیر كه از ضروریات زندگی است دچار مشكلات گوارشی مانند تهوع و شكم درد می‌شوند.
وی بیان داشت: این مشكل به دلیل نبود آنزیمی به نام لاكتوز در دستگاه گوارش این افراد به وجود می‌آید كه گاهی موجب حذف شیر از برنامه غذایی آنها می‌شود.
معصومی گفت: محققان در مركز تحقیقات بیماری‌های كبد و گوارش با توجه به اهمیت مصرف شیر برای تمام افراد، با اجرای طرح رفع مشكل عدم تحمل شیر سعی در درمان افرادی دارند كه با مصرف شیر دچار مشكلات گوارشی از جمله تهوع می‌شوند.
وی در ادامه ابراز داشت: بر این اساس شهروندان شیرازی كه بین 20 تا 55 سال سن دارند و دچار این مشكل هستند، می‌توانند هر روز به جز تعطیلی‌ها از ساعت هشت صبح به مركز تحقیقات بیماری‌های گوارش و كبد واقع در طبقه سوم بیمارستان نمازی مراجعه كنند.
معصومی همچنین تصریح كرد: دوره این درمان آزمایشی سه هفته طول می‌كشد و پس از آن با بررسی وضعیت بیمار و دریافت نتیجه موفق، فرد می‌تواند بدون هیچ مشكلی شیر روزانه خود را مصرف كند.
عضو هیئت علمی مركز تحقیقات بیماری‌های كبد و گوارش دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: در این طرح شیوه معاینه و درمان بسیار آسان است و مشكلی برای فرد ایجاد نمی‌كند.
معصومی خاطرنشان كرد: تمام متقاضیان شیرازی 20 تا 55 سال كه مشكل عدم تحمل شیر دارند برای شركت در این طرح كه به صورت رایگان اجرا می‌شود باید ناشتا مراجعه كنند.
وی گفت: در صورت به دست آوردن نتایج مناسب از این طرح تحقیقاتی، می‌توان آن را در كل كشور اجرایی كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha