یك متخصص بیماری‌های داخلی گفت: دانش‌آموزان در هوای آلوده ماسك‌های مورد تأیید وزارت بهداشت را تهیه كرده و هر یك تا دو ساعت تعویض كنند.

به گزارش سلامت نیوزاسماعیل زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص مضرات آلودگی هوا اظهار داشت: دی‌ اكسید نیتروژن، دی‌ اكسید گوگرد و مونوكسیدكربن از جمله گاز‌های بسیار خطرناكی هستند كه افزایش آنها بر روی پوست، مو، چشم و ریه اثرات بسیار مخربی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هوای شهر تهران به علت افزایش این گازها بسیار آلوده است و مردم تهران خصوصاً دانش‌آموزان، برای خارج شدن از منزل، مسائل ایمنی را در زمینه سلامت خود و دیگران رعایت كنند.

این متخصص بیماری‌های داخلی افزود: به افراد و دانش‌آموزان توصیه می‌شود كه حدالأمكان از منزل خارج نشوند ولی اگر برای انجام كار و تحصیل از منزل خارج شدند، حتماً از ماسك‌های مورد تأیید وزارت بهداشت استفاده كنند و توجه داشته باشند كه ماسك‌ها تنها برای استفاده در یكی دو ساعت مفید است و نمی‌توانند در طول روز از آن استفاده كنند.

زمانی تصریح كرد: از آنجایی كه دانش‌آموزان دستگاه تنفسی حساستری دارند، خانواده‌ها و مسئولان مدارس باید در زمینه حفظ سلامتی آنها با رعایت قوانین و انجام اقدامات ضروری تلاش بیشتری داشته باشند.

وی بیان كرد: دانش‌آموزانی كه مدرسه نزدیك منزلشان است، زمانی كه از مدرسه خارج شدند، بدون توقف به سمت خانه حركت كنند و آنهایی كه سرویس دارند، راننده سرویس شیشه‌ها را بالا بكشد تا هوای آلوده به داخل نفوذ نكند.

این متخصص بیماری‌های داخلی با اشاره به اینكه خانواده‌ها موقتاً ورزش و به ‌خصوص كوهنوردی را كنار بگذارند، خاطرنشان كرد: به خانواده‌ها سفر به مناطق خوش آب ‌و هوا در این ایام توصیه می‌شود چرا كه دور بودن از محیط آلوده بهترین پیشگیری و مناسب‌ترین درمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha