چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 21684

ساکنان شهر باید توجه داشته باشند که آلودگی هوا می‌تواند به بروز بیماری‌های مختلفی در افراد منجر شود از این‌رو تا حد امکان باید از مبادرت به انجام سفرهای غیر ضرور بپرهیزند.

به گزارش سلامت نیوز رییس مرکز بهداشت استان مرکزی با اشاره به وضعیت آلودگی هوای اراک گفت: هم‌شهریان باید از سفرهای غیرضرور درون شهری پرهیز کنند.

دکتر بابک عشرتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت هوای شهرستان اراک اظهار کرد: ساکنان شهر باید توجه داشته باشند که آلودگی هوا می‌تواند به بروز بیماری‌های مختلفی در افراد منجر شود از این‌رو تا حد امکان باید از مبادرت به انجام سفرهای غیر ضرور بپرهیزند.

وی در پاسخ به این سوال که چه گروهی از افراد بیش از دیگران در معرض خطر قرار دارند؟ گفت: سالمندان، کودکان، زنان باردارهم‌چنین بیماران قلبی- عروقی بیش از دیگران در معرض خطر هستند بنابراین این دسته از افراد تا حد امکان از حضور در فضاهای باز خودداری کنند.

عشرتی با بیان این‌که ورزشکاران نباید در روزهای آلوده سال در فضاهای روباز ورزش کنند، تصریح کرد: ورزش کردن در فضاهای روباز در شرایط کنونی علاوه بر این‌که هیچ سودی برای ورزشکاران ندارد، بلکه می‌تواند بر اثر تنفس عمیق به هنگام ورزش، این افراد را با مشکل روبرو كند.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: بالا بودن ذرات معلق در روزهای اخیر، می‌تواند موجبات بروز بیماری‌های ریوی، تنگی نفس، سردرد، سوزش چشم و گلو، آب‌ریزش بینی، بی‌حوصلگی و هم‌چنین سرفه‌های شدید را در افراد فراهم كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha