یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 216898

درخت زردآلو بومی نواحی چین وایران است وارتفاع آن تا 6 مترهم می رسد. برگ های این درخت همانند شکل قلب، نوک تیز و گل های آن درشت و سفید و متمایل به قرمز است.

خوبی ها و بدی های زردآلو

سلامت نیوز:زردآلو منبع خوبی از ویتامین ها و عناصر غذایی است. درمان یبوست، حفظ سلامت چشم ها و پیشگیری از بیماری‌های قلبی از خواص زردآلو است.

 گزارش سلامت نیوز، برنا نوشت: بهاین میوه خوش طعم و لذیذ، منبع بسیار خوبی برای تامین ویتامین A مورد نیاز بدن و همچنین ویتامین ث، پتاسیم، آهن، مس و فیبر غذایی است.
آشنایی بیشتر با خواص زردآلو  
درخت زردآلو بومی نواحی چین وایران است وارتفاع آن تا 6 مترهم می رسد. برگ های این درخت همانند شکل قلب، نوک تیز و گل های آن درشت و سفید و متمایل به قرمز است. میوه زردآلو گوشتی و شیرین  و به طور عموم زرد و گاهی زرد مایل به قرمز است. مغز هسته زردآلو مصرف خوراکی دارد .
در طب سنتی از آن برای درمان برخی بیماری‌ها مانند رفع مشکلات تنفسی، سوء هاضمه، فشار خون بالا، تقویت جنسی، تسکین درد، تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با عفونت و همچنین کمک به درمان آرتریت استفاده می شده است.از نظر متخصصان تغذیه، خواص هسته زردآلو شبیه خواص بادام درختی است و به همان مقدار مغذی و دارای مواد معدنی مفید برای بدن است. دیگر بخش های این گیاه نیز علاوه بر میوه و مغز دانه مانند گل، پوست، تنه و ریشه در طب کاربرد دارد.
  طبیعت و خواص درمانی  
طبع زردآلو سرد وتر است و نوع شیرین آن کمی گرم است.
 زردآلو دارای آنتی اکسیدان های فراوان و خاصیت ضد سرطانی بسیار بالایی است.زردآلو سرشار از ویتامین A است که به رشد کودکان کمک می کند و باعث تقویت بینایی در آن‌ها می‌شود.زردآلو خواص بسیاری برای سلامت پوست دارد. استفاده از ماسک زردآلو در رفع چروک، افزایش رطوبت و نرمی پوست های خیلی خشک بسیار موثر ولطیف کننده پوست صورت و گردن است.خیس کرده برگه زردآلـو صفراآور و ملین است و برای درمان یبوست مفید است.
یکی از خواص زردآلو رفع بد بویی دهان است، همچنین وجود فلوئور در زردآلو از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.
خوردن زردآلو آرام بخش است و مصرف آن به کسانی که فعالیت فکری زیاد دارند، توصیه می شود.زردآلو برای درمان شب کوری بسیار مفید است.زرد آلو یکی از میوه‌های مفید بــرای کـــاهش LDL یــا کلسترول بد خون است و افراد با مصرف منظم این میوه می‌توانند سلامت قلب خود را حفظ کنند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی را کاهش دهند.در عین حال مصرف زردآلو باعث افزایش سطح HDLخون نیز می‌شود که همان کلسترول خوب خون است و به این ترتیب سلامت بدن را حفظ می‌کند.زردآلو به کنترل فشار خون بالا (به دلیل داشتن پتاسیم) کمک می کند، از همین رو میوه ای مفید برای بیماران مبتلا به فشار خون است.زردآلو به دلیل داشتن ویتامین C و آهن، درمان کننده مشکل کم خونی  است.
  مضرات زردآلو  
 زردآلوی تازه مقادیر قابل توجهی اگزالات دارد، بنابراین افراد با سابقه سنگ کلیه در مصرف آن احتیاط کنند. 
زردآلو به طور کلی دیرهضم  و نفاخ است، بنابراین افراد سالخورده و کودکان باید از زیاده روی در خوردن آن بپرهیزند.
برگه زردآلو یا قیسی هایی که در سطح صنعتی تهیه می شود، حاوی دی اکسید گوگرد است و مصرف آن به ویژه برای افراد مبتلا به آسم مضر است.با وجود گسترده بودن خواص دارویی مغز زردآلو، مصرف مغز تلخ زردآلو به کودکان، زنان باردار و شیرده توصیه نمی شود. 
همچنین برای دیگر افراد نیز در حالت عادی مصرف بیش از 2 عدد مغز تلخ زردآلو توصیه نمی شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha