جمعه ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 21698

این مواد شیمیایی (AGE) نام دارند و در مواد خوراكی مختلف از نان تست گرفته تا نوشابه‌های كولا و قهوه ممكن است، تولید شوند.

سلامت نیوز: متخصصان تغذیه هشدار دادند: اگر این بار تصمیم داشتید برای صبحانه از نان‌های تست برشته استفاده كنید، باید بدانید كه این نان تست‌ها می‌توانند، سبب پیری زودرس و بروز بیماری‌های مزمن شوند.

به گزارش ایسنا، جوزف فوربس، متخصص انستیتو قلب و دیابت آمریكا در آزمایشات خود تاثیر خوردنی‌های معمول مثل نان تست را روی بدن انسان بررسی كرده و دریافته است كه این نان‌ها، مواد شیمیایی تولید می‌كنند كه فرایند پیری را تسریع كرده و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را نیز تشدید می‌كند. این مواد شیمیایی (AGE) نام دارند و در مواد خوراكی مختلف از نان تست گرفته تا نوشابه‌های كولا و قهوه ممكن است، تولید شوند.

به گزارش روزنامه‌ سیدنی مورنینگ هرالد، مقدار خیلی زیاد این مواد شیمیایی در بدن می‌تواند موجب بروز بیماری‌های قلبی و دیابت شده و در عین حال چین و چروك‌های پوستی را هم افزایش ‌دهد. هر چه خوردنی حاوی شكر افزودنی بیشتر باشد‌ و بیشتر هم فرآوری شده باشد، مقدار این مواد شیمیایی در آن افزایش پیدا می‌كند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha