یک فوق تخصص قرنیه با توجه به استفاده خودسرانه برخی افراد از قطره اشک مصنوعی برای درمان خشکی چشم، بیان کرد: استفاده خودسرانه از این قطره موجب سرکوب علائم بیماری و تشدید علت زمینه‌ای می‌شود به همین دلیل به افراد دچار خشکی چشم توصیه می‌شود برای درمان به پزشک مراجع

اشک مصنوعی را خودسرانه مصرف نکنید

سلامت نیوز:یک فوق تخصص قرنیه با توجه به استفاده خودسرانه برخی افراد از قطره اشک مصنوعی برای درمان خشکی چشم، بیان کرد: استفاده خودسرانه از این قطره موجب سرکوب علائم بیماری و تشدید علت زمینه‌ای می‌شود به همین دلیل به افراد دچار خشکی چشم توصیه می‌شود برای درمان به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر مهدی حسینی، متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه  با توجه به افزایش دمای هوا و احتمال بروز خشکی چشم در افراد، گفت: گرمای هوا، گرد و غبار و وزش باد از جمله عوامل محیطی است که موجب بروز خشکی چشم در افراد می‌شود.

وی افزود: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این عوامل علاوه بر خشکی چشم احتمال بروز آلرژی و حساسیت چشمی را نیز افزایش می‌دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره علائم خشکی چشم، گفت: خشکی چشم با علائم شایعی مانند سوزش، خارش و احساس جسم خارجی در چشم بروز می‌یابد. در برخی موارد نیز خشکی چشم باعث کاهش دید در فرد می‌شود که این علامت با پلک زدن برطرف می‌شود.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: به دنبال افزایش دمای هوا استفاده از فن کویل، پنکه و کولر افزایش می‌یابد به گونه‌ای که برخی افراد ساعت‌ها خود را در معرض باد خنک این سیستم‌ها قرار می‌دهند که این امر نیز در برخی افراد به خصوص افراد مستعد احتمال بروز خشکی چشم را افزایش می‌دهد.

این متخصص چشم با توجه به عوارض بی‌توجهی به علائم خشکی چشم، خاطرنشان کرد: درمان نکردن خشکی چشم موجب بروز زخم قرنیه، عفونت قرنیه و حتی نابینایی می‌شود.

وی با تاکید براینکه افراد برای درمان خشکی چشم باید از مصرف خودسرانه قطره اشک مصنوعی خودداری کنند، عنوان کرد: در برخی موارد علت بروز خشکی چشم قابل درمان است، بنابراین افراد به جای درمان علامتی باید با مراجعه به پزشک بیماری خود را درمان کنند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha