مدیرعامل انجمن ام‌اس با بیان اینکه روزانه ۸ نفر بیمار جدید مبتلا به ام‌اس عضو این انجمن می‌شوند از ابتلای ۶۹۰۰ نفر به این بیماری در یکسال اخیر خبر داد.

ابتلای ۶۹۰۰ نفر به ام اس در یک سال اخیر

سلامت نیوز: مدیرعامل انجمن ام‌اس با بیان اینکه روزانه ۸ نفر بیمار جدید مبتلا به ام‌اس عضو این انجمن می‌شوند از ابتلای ۶۹۰۰ نفر به این بیماری در یکسال اخیر خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،عبدالحسین هوشمند، مدیر عامل انجمن ام‌اس درباره آخرین وضعیت مبتلایان به این بیماری اظهار کرد: تاکنون ۶۳ هزار بیمار مبتلا به بیماری ام‌اس در سراسر کشور پذیرش و به عنوان اعضای انجمن شناخته می‌شوند. ما احتمال می‌دهیم حدود ۳۰ درصد از بیماران ام‌اس به دلایل مختلف عضو انجمن‌ها نشده‌اند.

او با بیان اینکه در تهران حدود ۱۸ هزار بیمار ام‌اس وجود دارد، ادامه داد: در سال‌های اخیر مشکل دسترسی بیماران به دارو مرتفع شده و بخشی از داروهای این بیماران که تولید داخل هستند؛ تحت پوشش صددرصدی بیمه‌ها هستند و سهم بیمار اندک است، اما متاسفانه در بخش داروهای خارجی این پوشش بیمه‌ای کامل نیست و سهمی را که بیمار باید پرداخت کند هر ماه بیش از ۸۰۰ هزار تومان است.

مدیرعامل انجمن ام‌اس با بیان اینکه توانبخشی برای دو عضو تحت پوشش بیمه است، تصریح کرد: بیماران ام‌اس عموما چهار عضوشان درگیر است که این متاسفانه تحت پوشش بیمه نیست. همچنین انجام توانبخشی و فیزیوتراپی در منزل که نیاز شدید بیماران بستری در منزل است، پوشش بیمه‌ای ندارد و هزینه بالایی را به بیمار تحمیل می‌کند. همچنین آب‌درمانی و استفاده از اماکن ورزشی که به بیماران توصیه می‌شود نیز یک مشکل و هزینه بالادستی برای بیماران ایجاد می‌کند.

هوشمند به مشکل اشتغال این بیماران اشاره کرد و گفت: سن شایع این بیماری بین ۲۰ تا ۴۰ سال است که در ابتدای جوانی و آغاز کار و تلاش برای یک فرد است، اما این افراد به دلیل بیماری نمی‌توانند اشتغال داشته باشند. از طرفی هزینه‌های زیادی برای درمان و مسائل توانبخشی به این افراد و خانواده‌هایشان وارد می‌شود. عدم امکان اشتغال برای این افراد استرس و ناامیدی زیادی را برای این بیماران به همراه دارد که تشدیدکننده بیماری است.

او با تاکید براینکه بیماری‌ ام‌اس باید به عنوان یک بیماری خاص در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که ام‌اس نیز بیماری‌ خاص محسوب شود بیماران می‌توانند هم از حمایت‌های بودجه‌ای کشور و هم از امکانات سازمان بهزیستی استفاده کنند.

مدیرعامل انجمن ام‌اس با بیان اینکه در تهران روزانه ۸ نفر عضو انجمن ام‌اس می‌شوند، درباره فراگیری بیماری ام‌اس گفت: در سال‌های اخیر ابتلا به بیماری ام اس افزایش روز‌افزون داشته که البته علت آن هنوز هم مشخص نیست و داروها فقط تنها به کنترل علائم بیماری می‌پردازد و به بیمار کمک می‌کنند تا زندگی طبیعی داشته باشد. در سال ۹۵، ۶۹۰۰ بیمار جدید در سراسر کشور داشتیم و در تهران ۱۶۹۰ بیمار جدید به آمار مبتلایان اضافه شده است.

هوشمند تصریح کرد: نوع زندگی، دور بودن از ورزش و افزایش تنش‌ها و استرس‌ها و آلودگی محیط باعث تشدید این بیماری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha