یك كارشناس ایدز گفت: بیماری‌های آمیزشی غیر ایدز رشد فراوانی كرده و در حال حاضر بیش از یك میلیون و 400 هزار نفر در كشور بیماری شایع آمیزشی را دارند.

بیش از یك‌میلیون و 400هزار نفر در كشور بیماری شایع آمیزشی دارند
به گزارش سلامت نیوز مصطفی یگانه در گفت‌وگو با  فارس، با بیان اینكه ایدز در كشورمان سالها به صورت اعتیاد تزریقی منتقل می‌شد، اظهار داشت: اگر در هر كشوری دو اپیدمی متمركز اتفاق بیفتد پس از آن اپیدیمی عمومی شروع می‌شود و این همان بحران شدید است.
وی با بیان اینكه رشد ایدز به صورت لگاریتمی اتفاق می‌افتد افزود: در حال حاضر هنوز اپیدمی ایدز از طریق انتقال جنسی صورت نگرفته است اما بیماری‌های آمیزشی غیر ایدز رشد فراوانی كرده است به طوری كه درصد بالایی را شاهد هستیم و در حال حاضر بیش از یك میلیون و 400 هزار نفر در كشور بیماری شایع آمیزشی را دارند.
یگانه تصریح كرد: رفتار پرخطر جنسی در كشور در حال اتفاق افتادن است كه این هشداری است كه می‌تواند ایدز را در كشور افزایش دهد و این كه زمانی شیوع ایدز از طریق جنسی 4 درصد بود و الان به 7.5 درصد رسیده است گواه این مطلب است.
این متخصص داخلی ادامه داد: در همه جهان پیشگیری از ایدز از درمان مهمتر است گرچه اخیراً برای درمان ایدز در برخی كشورها سه درمان یعنی درمان دارویی، واكسن و ژل اختراع شده است اما هنوز تأیید نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha