ر حالی که رژیم لاغری مناسب در کنار ورزش بهترین راهکار مبارزه با چاقی است، متخصصان تغذیه معتقدند: مصرف نادرست از محصولات لاغری سبب ایجاد اعتیاد دارویی شده همچنین مصرف طولانی مدت پودرهای لاغری، سیستم گوارشی بدن را دچار اختلال می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز دکتر مسعود کیمیاگر در گفت وگو با ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، گفت: زندگی ماشینی، کم تحرکی، زیاد خوردن و ورزش نکردن همگی از عواملی هستند که بسیاری از افراد امروزی را با معضل چاقی دست به گریبان کرده است.

وی با اشاره به اینکه با شروع چاقی و عوارض ناشی از آن بسیاری جهت رفع این مشکل به رژیم‌های عجیب و غریب و ورزش‌های سفت و سخت رو می آورند، اضافه کرد: از این محصولات پرطرفدار پودرهای فیبردار است که مصرف روزانه 2 تا 3 لیوان از محلول این پودر با آب، سبب حجیم شدن معده و در نتیجه کاهش اشتهای افراد می شود و چون فیبر خاصیت ملین بودن را هم دارا است حجم مدفوع را افزایش داده و در نتیجه آب بدن را کاهش می دهد و احساس کاذب لاغر شدن به مصرف کننده دست می‌دهد غافل از آن که مصرف طولانی مدت این پودرها، سیستم گوارشی بدن فرد را دچار اختلال می‌کند.

دکتر کیمیاگر عنوان کرد: اگر استفاده ازاین قبیل محصولات لاغری هم کمک کننده باشد، صرفا باید تحت نظر پزشک صورت گیرد تا از عوارض احتمالی آن جلوگیری به عمل آید. همچنین استفاده نادرست از محصولات لاغری ممکن است سبب ایجاد اعتیاد دارویی در فرد شود بنابراین پیشنهاد می‌شود هرگز داروی لاغری را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha