دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 217070

باید کاملاً همسرتان را بشناسید، این یکی از موثرترین رازهای زوج‌های موفق است."نقشه عشق مانند نقشه راهی است که شما از دنیای درونی همسرتان می‌دانید. زوج‌های موفق همیشه در حال پرسیدن سوال درباره خصوصیات همسرشان و بیان جزییات شخصیتی خودشان هستند."

سه راه حل برای مشكلات زناشویی و روابط عاشقانه

سلامت نیوز:باید کاملاً همسرتان را بشناسید، این یکی از موثرترین رازهای زوج‌های موفق است."نقشه عشق مانند نقشه راهی است که شما از دنیای درونی همسرتان می‌دانید. زوج‌های موفق همیشه در حال پرسیدن سوال درباره خصوصیات همسرشان و بیان جزییات شخصیتی خودشان هستند."

به گزارش سلامت نیوز به نقل از موسسه علمی تحقیقاتی فرهنگی دانش تندرستی(خانه بهی)،دکتر گاتمن به بررسی روابط زناشویی زوج‌های موفق پرداخته و۳ راه حل برای مشکلات زناشویی و روابط عاشقانه‌ پیشنهاد کرده است :     

۱- شناخت همسر
دکتر گاتمن این مورد را "نقشه عشق" نامید. باید کاملاً همسرتان را بشناسید، این یکی از موثرترین رازهای زوج‌های موفق است.
"نقشه عشق مانند نقشه راهی است که شما از دنیای درونی همسرتان می‌دانید. زوج‌های موفق همیشه در حال پرسیدن سوال درباره خصوصیات همسرشان و بیان جزییات شخصیتی خودشان هستند."
این شناخت نیاز به زمان دارد و زوج‌های ناموفق معمولاً زمانی را صرف شناخت همدیگر نمی‌کنند. در واقع اکثر زوج‌ها این کار را نمی‌کنند.

۲- پاسخ مثبت به سوالات معمولی
همه ما بارهاً برای جلب توجه همسرمان سوالاتی می‌پرسیم. در واقع می‌توان گفت "مهم‌ترین ویتامین روانی ما توجه به یکدیگر است." (۱) شما چیزی می‌گویید وانتظار دارید طرف مقابلتان جواب بدهد. این سوال می‌تواند حرف ساده‌ای مثل "روز خوبیه، اینطور نیست؟" باشد.
این کار مثل بازی ویدیویی است: وقتی فرد مقابل پاسخ مثبت می‌دهد روابط‌تان یک امتیاز می‌گیرد.
وقتی آنها پاسخ نمی‌دهند و یا پاسخ منفی می‌دهند، رابطه یک امتیاز از دست می‌دهد.

- دکتر گاتمن می‌گوید:
"زوج‌هایی که بعد از۶ سال طلاق می‌گیرند تنها در ۳۳% به این سوالات پاسخ می‌دهند. زوج‌هایی که ازدواجشان دوام می‌یابد در ۸۶% موارد به این سوالات پاسخ می‌دهند."
زوج‌های با امتیاز بالاتر روابط برابری دارند و قادر به حل مشکلات زناشویی هستند. آنها می‌توانند حتی در زمان بحث کردن لبخند بزنند و بخندند. جان می‌گوید:
"اگر هنگام بحث کردن از این جملات استفاده کنید، حس شوخ‌طبعی ایجاد می‌شود و مطالعات مختلف نشان داده‌اند که شوخی در حین بحث کردن باعث کاهش خشونت فیزیکی می‌شود."

۳- تحسین کردن
آیا تا به حال پای صحبت کسی که دیوانه‌وار عاشق همسرش است نشسته‌اید؟ آنها کاملاً خیالبافی می‌کنند. آنها طوری رفتار می‌کنند گویی همسرشان ابرقهرمان یا مقدس است. تحقیقات نشان می‌دهند که زوج‌های موفق همسرشان را بهتر از آنچه هستند، می‌بینند.
تحسین همان داستانی است که شما درباره همسرتان به خودتان می‌گویید و این کار ما را به سوی پیش‌بینی روابطمان سوق می‌دهد...
آیا تاکنون از شما درباره رابطه تان از شما سوال پرسیده‌اند؟ چه چیزی درباره آن گفته‌اید؟
وقتی همسرتان درباره رابطه تان با دیگران حرف می‌زند، چه چیزی درباره رابطه‌تان و مشکلات زناشویی که دارید می‌گوید؟
آیا وقتی راجع به رابطه تان حرف می‌زنید نقاط منفی را کوچک و نقاط مثبت را بزرگ می‌کنید؟ طوری تعریف می‌کنید که همسرتان فوق‌العاده بنظر برسد؟یا اینکه راجع به کارهای اشتباهی که آن احمق این هفته انجام داده صحبت می‌کنید؟
این "داستان ما" موفقیت یا شکست روابط را پیش‌بینی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha