رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور گفت: در حال حاضر مسئله بیمه و سهمیه بندی نوار مصرفی تست قند خون بیماران دیابتی در مجلس در حال بررسی است.

نوار مصرفی تست قند خون دیابتی‌ها بیمه می‌شود

شکور امیدی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت: بر اساس شعار انجمن حمایت از بیماران دیابتی، عامه مردم جامعه باید هر سه ماه یکبار قند خون خود را تست کنند که تنها با آوردن دستگاه‌های تست قند  خون به منازل و بیمه کردن نوارهای مصرفی و سهمیه بندی برای افراد به راحتی می‌توان فرهنگ آن را ایجاد کرد.

وی بیان داشت: از حدود دو ماه پیش انسولین که یک نیاز ضروری برای درمان بیماران دیابتی است و جایگزینی هم ندارد،در بازار نیست و کسی از پاسخی در این زمینه نداده است.

 رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور خاطرنشان کرد:  یک بیمار دیابتی برای جلوگیری از نابینایی باید 15 جلسه لیزر درمانی که برای هر جلسه 150 هزار تومان هزینه می‌کند بگذراند که نزدیک به 4 تا 5 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و این در شرایطی که نه بیمه تکمیلی برای دارو و آزمایشات فوق تخصصی آنها تعریف شده  و نه سیستم حساسی در کشور برای حمایت از این بیماران وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه گیاهان دارویی نقش اصلی در درمان و پیشگیری از بیماری دیابت دارد و به همین خاطر به دنبال تدوین استاندارد گیاهان دارویی هستیم، افزود: گیاه آلوئه ورا به خاطر  افزایش ایمنی بدن، کاهش قند خون و بهبود خشکی و ترک خوردن پوست، نقش کلیدی در درمان این دسته از بیماران دارد که  در نشستی با شرکت داروسازی فارابی قرار شده که اشکال دارویی مختلفی از گیاه آلوئه ورا به صورت پماد، قرص ، شربت، و دارو آن در اختیار بیماران دیابتی قرار گیرد. 

وی از تدوین استاندارد غذا خبر داد و تصریح کرد: از آنجائیکه بیماران دیابتی ولع خاصی نسبت به غذا خوردن دارند و بیشتر موضوع بد خوردن غذا در آنها مطرح است تا غذای بد به همین خاطر به دنبال تدوین این طرح با همکاری استاندار کشور بودیم.

امیدی با بیان اینکه در برخی از مواقع از مسئولان خواستیم که مشکلی برای ما ایجاد نکنند و نیاز به حمایت آنها نداریم، اشاره کرد: عده‌ای از مسئولان به علت نداشتن آگاهی کافی و مشکلاتی که با آن درگیر هستند باعث شده که به نحو مطلوبی نتوانند در مسیر حمایت از بیماران کمک شایسته و شایانی از انجمن‌ها و خیرین داشته باشند.

وی با اظهار اینکه به دنبال دریافت مستمری ماهیانه برای بیماران دیابتی هستیم، گفت: دولت موظف است که دفترچه‌های بیمه را برای تمام افراد تشکیل و پست کند نه اینکه مردم با گذاشتن وقت و هزینه به دنبال دریافت دفترچه بیمه درمان خود باشند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور ، خشکی آب دهان را یکی از علائم اصلی بیماری دیابتی نامید، گفت: به منظور آموزش این دسته از بیماران با نهضت سواد آموزی و مدارس وارد مذاکره شدیم.

 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha