رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران گفت: سازمان نظام‌پزشکی باید از حقوق جامعه پزشکی دفاع کرده و همچنین مصالح مردم جامعه را مدنظر قرار دهد، بنابراین عملکرد این سازمان مانند یک شمشیر دو لبه خواهد بود.

لزوم بازنگری برخی قوانین سازمان نظام پزشکی

سلامت نیوز:رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران گفت: سازمان نظام‌پزشکی باید از حقوق جامعه پزشکی دفاع کرده و همچنین مصالح مردم جامعه را مدنظر قرار دهد، بنابراین عملکرد این سازمان مانند یک شمشیر دو لبه خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،ایرج خسرونیا ، در خصوص وظایف سازمان نظام پزشکی،‌ اظهار داشت: این سازمان یک ارگان صنفی است که برطبق اساسنامه‌ای که برای آن تدوین شده باید از حقوق جامعه پزشکی دفاع کند و همچنین مصالح مردم جامعه را مدنظر قرار دهد. بنابراین عملکرد این سازمان مانند یک شمشیر دو لبه خواهد بود.

وی با بیان اینکه احقاق حقوق پزشکان از وظایف این سازمان است گفت: سازمان نظام پزشکی باید چنانچه تبصره و قوانینی بر علیه جامعه پزشکی تدوین و به تصویب برسد در نقش مدافع حقوق پزشکان ظاهر شده و از حق مسلم آنها دفاع کند.

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران، افزود: یکی دیگر از وظایف این سازمان نظارت بر کار پزشکان و نحوه تبلیغات آنها در سطح شهر است. به طوری که اگر پزشکی مرتکب کار خطایی شد و یا تبلیغات ناصحیحی در سطح شهر انجام داد این سازمان باید برخوردهای لازم را انجام دهد.

خسرونیا در ادامه توضیح در خصوص وظایف سازمان نظام پزشکی، گفت: یکی دیگر از وظایف مهم این سازمان برخورد با پزشکانی است که بدون کسب پروانه در حال فعالیت هستند. همچنین اگر شکایتی از طرف مردم جامعه علیه پزشکی مطرح شد سازمان نظام پزشکی باید با جدیت آن را پیگیری کند.

وی افزود: سالانه حدود 400 میلیون کار درمانی توسط پزشکان در کشور انجام می‌شود که ممکن است در تعدادی از این کارها خطاهایی مشاهده شود و مردم و بیمار به دلیل بروز این خطا از پزشک شکایت کنند که کارشناسان این سازمان وظیفه رسیدگی به شکایت‌ها را بر عهده خواهند داشت تا اگر خطایی به وجود آمده بود آن را پیگیری کند.

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران گفت: یکی از وظایف مهم سازمان نظام پزشکی بحث تعرفه‌گذاری‌هاست به طوری که تعیین تعرفه برای پزشکان باید با نظر این سازمان انجام شود.

خسرونیا تصریح کرد: در حال حاضر برخی از گروه‌های جامعه پزشکی در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زیادی هستند به طور مثال گروه‌های پاتولوژی، بی‌هوشی و داخلی نسبت به تعرفه‌ها اعتراض دارند که امیدواریم به این اعتراض‌ها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: ما توقع داریم اعضای جدید این سازمان دید جامعه‌نگر و صنفی‌نگر داشته باشند و تصمیمات خود را بر اساس احساسات نگیرند همچنین اسیر شعارزدگی و تندروی نشوند.

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران گفت: امیدواریم در انتخابات پیش‌رو افرادی صالح و  کار کشته بر این مسند بنشینند.

وی در پایان اظهار کرد: برخی از روند‌های بروکراسی موجود در این سازمان مانع از انجام سریع بسیاری از امور شده که امیدواریم اعضای جدید با صرف وقت کافی این قوانین را اصلاح کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha