برای مناطقی كه تحت پوشش شبكه آب و فاضلاب تهران نیستند دولت تصویب و ابلاغ كرده كه در صورتی كه آب محلی برای آشامیدن مناسب نباشد آب به صورت تانكری و یا به صورت آب بطری در اختیار مردم قرار گیرد تا این مشكل به صورت اساسی حل شود.

غلظت نیترات درشهرك‌های اقماری وبرخی مناطق روستایی تهران بالااست
سلامت نیوز: رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت از كنترل غلظت نیترات در شبكه تحت پوشش شركت آب و فاضلاب تهران خبر داد و گفت: این در حالی است كه در مناطقی كه تحت پوشش شبكه آب و فاضلاب نیستند، مشكل غلظت نیترات همچنان باقی است.

دكتر كاظم ندافی در گفت وگو با  ایسنا گفت: پس از اعلام وزیر بهداشت مبنی بر بالا بودن غلظت نیترات در آب برخی از مناطق تهران، وزارت نیرو چند اقدام مهم را در دستور كار خود قرار داد. به این ترتیب حدود 40 حلقه چاه با نیترات بالا از چرخه استفاده خارج شد كه اكنون آدرس و مكان این چاه‌ها مشخص است.

وی از تهیه شش دستگاه پیشرفته اسمز معكوس برای تصفیه آب مناطق جنوبی استان تهران خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها نصب شده است و هر كدام از آنها می‌تواند غلظت نیترات سه چاه را كاهش دهد. در مجموع با اقدامات انجام شده غلظت نیترات در شبكه تحت پوشش شركت آب و فاضلاب تهران كنترل شده و تقریبا بیش از 80 تا 90 درصد مشكل نیترات در تهران حل شده است.

ندافی با بیان اینكه مشكل غلظت نیترات در مناطقی كه تحت پوشش شبكه آب و فاضلاب تهران نیستند همچنان باقی است، افزود: به عنوان مثال این مشكل در شهرك‌های اقماری و برخی مناطق روستایی استان تهران همچنان وجود دارد.

وزیر بهداشت مكاتبات لازم را در این زمینه انجام داده است. دولت نیز بودجه بسیار خوبی را برای آبرسانی روستایی و فاضلاب روستایی به ویژه در روستاهای حواشی حوزه‌های آبریز سد كرج و سد لتیان در نظر گرفته است. امیدواریم شركت آب و فاضلاب و وزارت نیرو بتوانند طی یكی دو سال آینده این مشكلات را نیز به طور كامل برطرف كنند.


رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت در این باره ادامه داد: برای مناطقی كه تحت پوشش شبكه آب و فاضلاب تهران نیستند دولت تصویب و ابلاغ كرده كه در صورتی كه آب محلی برای آشامیدن مناسب نباشد آب به صورت تانكری و یا به صورت آب بطری در اختیار مردم قرار گیرد تا این مشكل به صورت اساسی حل شود.

ندافی در پایان گفت: در حال حاضر در نقاطی از تهران كه كیفیت آشامیدنی نامطلوب است، آب آشامیدنی مناسب با تانكر حمل می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha