باید میزان ویروس در خون بیماران اندازه‌گیری شود تا تأثیر‌گذاری دارو را بر روی بیمار تشخیص داده شود كه در این راستا باید به اندازه مناسب دستگاه‌های سنجش cd4 در كشور تجهیز شود.

مراكز درمان ایدز به دستگاه شمارش گلبول‌های سفید مجهز می‌شوند
سلامت نیوز: هماهنگ‌كننده دفتر برنامه‌ مشترك سازمان ملل متحد در زمینه ایدز گفت: برطرف كردن نیاز مراكز درمانی ایران به دستگاه‌های سنجش cd4 و شمارش گلبولهای سفید به بهبود روند درمان و كاهش مصرف دارو منجر می‌شود.

فرداد درودی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: استانداردی برای تشخیص بیماری ایدز وجود دارد كه به صورت یك پروتكل بسیار دقیق برای شناسایی افراد مشكوك HIV صورت می‌پذیرد.

وی گفت: این نوع تست حساسیت بسیاری دارد كه جز تشخیص آزمایشگاهی محسوب می‌شود و تشخیص‌های بالینی نیز توسط متخصصان امر صورت می‌گیرد.

درودی با بیان اینكه برای پایش وضعیت بیمار برای دریافت دارو به یكسری دستگاه‌های به نام (سنجش cd4) احتیاج است تا میزان نوعی از سلول‌های گلبول سفید بدن بیمار اندازه‌گیری شود، افزود: به دلیل اینكه برای همه بیماران به یك اندازه دارو تجویز نمی‌شود.

وی گفت: باید میزان ویروس در خون بیماران اندازه‌گیری شود تا تأثیر‌گذاری دارو را بر روی بیمار تشخیص داده شود كه در این راستا باید به اندازه مناسب دستگاه‌های سنجش cd4 در كشور تجهیز شود.

هماهنگ كننده كشوری دفتر برنامه مشترك سازمان ملل متحد در زمینه ایدز خاطرنشان كرد: داشتن این دستگاه‌ها در مراكز درمانی كشور نیز به این صورت كه مانند دیگر اقلام وارداتی در یك بازده زمانی به مقدار زیاد وارد كشور شود نیست بلكه این دستگاه‌ها باید طبق یك برنامه مشخص در مكان‌های درمانی خاص تجهیز شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha