مهمترین خطر افزایش این بیماری‌ها انتقال آن به سایر افراد است و وقتی در زنان درمان نشود می‌تواند نازایی، عفونت‌های لگن و بیماری‌هایی مانند زگیل تناسلی ایجاد كند.

شیوع بیماری‌های آمیزشی در چند سال اخیر 5 برابر شده است
سلامت نیوز: دبیر انجمن بیماری‌های عفونی كشور گفت: رفتارهای پرخطر جنسی در كشور بالا رفته است و بیماری‌های آمیزشی طی چند سال اخیر در كشور 5 برابر شده است.

مینو محرز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه وقتی بخواهیم تمام بیماری‌های آمیزشی كشور را در نظر بگیریم و در بین آنها بیماری ناشی از انگل تریكومونا كه در زنان بسیار شایع است را هم شامل كنیم آمار بیماری‌های آمیزشی در كشور بالا رفته است.

وی با بیان اینكه نباید آمار بیماری انگل تریكومونا را روی سوزاك و سفلیس حساب كنیم، یادآور شد: وقتی می‌گوییم رفتار پرخطر جنسی در كشور بالا رفته است این آمار هم می‌تواند افزایش داشته باشد و می‌توان گفت در چند سال اخیر حدود 5 برابر شده است.

محرز تصریح كرد: مهمترین خطر افزایش این بیماری‌ها انتقال آن به سایر افراد است و وقتی در زنان درمان نشود می‌تواند نازایی، عفونت‌های لگن و بیماری‌هایی مانند زگیل تناسلی ایجاد كند.

محرز خاطرنشان كرد: برخی از انواع بیماری‌های آمیزشی می‌تواند با سرطان در زنان رابطه مستقیم داشته باشد اما باید در نظر داشت كه این بیماری‌ها مشكل جانی ایجاد نمی‌كند ولی موجب انتقال به دیگران می‌شود و باید كنترل آن هر چه زودتر صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha