از یك سو دریافت بیش از نیاز مواد غذایی و از سوی دیگر نداشتن تحرك كافی نیز ضررهای زیادی همچون چاقی در كودكان را به‌ وجود می‌آورد.

سلامت نیوز: یک متخصص اطفال گفت: پیامدهای ناشی از سوء تغذیه در كودكان باید جدی گرفته شود.

دكتر سعیده میری در گفت‌وگو با  ایسنا  افزود: تغذیه نادرست با واژه علمی سوء تغذیه صرفا به معنی كمبود دریافت كالری و ریز مغذی‌های سالم نیست بلكه مفهوم دریافت نامناسب آن اعم از بیش مصرفی یا كم مصرفی است.

این متخصص اطفال در ادامه گفت: از یك سو دریافت بیش از نیاز مواد غذایی و از سوی دیگر نداشتن تحرك كافی نیز ضررهای زیادی همچون چاقی در كودكان را به‌ وجود می‌آورد.

میری تصریح كرد: باید فرهنگ مصرف صحیح مواد غذایی را در جامعه رواج داد و مصرف هر نوبت غذایی برای كودكان مخصوصا باید از روی قواعد و برنامه ریزی خاص انجام شود.

به گفته وی، مصرف چیپس، پفك و برخی خوراكی‌های دیگر به صورت مداوم، كودك را دچار بی‌اشتهایی می‌كند در نتیجه كودكان به خوردن غذا اشتیاق كافی از خود نشان نمی‌دهند.

میری در ادامه خاطرنشان كرد: هزینه صرف شده برای درمان و بهبود بیماریها به مراتب بیشتر از هزینه صرف شده برای اصلاح روش غذایی است.

وی بیان كرد: سرمایه گذاری برای جلوگیری از سوء تغذیه، منافع زیادی برای سطوح مختلف جامعه در بر خواهد داشت.

این متخصص اطفال در پایان اظهار داشت: تضعیف نیروی دفاعی بدن، ضعف و سستی، كند شدن یادگیری و ذهن كودكان و دیگر بیماریهایی كه از طریق سوء تغذیه موجب شكل گیری در كودكان می‌شود از ضررهای اصلی و پیامدهای ناگوار بیماری سوء تغذیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha