رییس اداره بهداشت اماکن مركز سلامت محیط و كار گفت: 70 درصد از بیماری های عفونی و روده ای ناشی از مسمومیت غذایی است.

به گزارش سلامت نیوز  سید رضا غلامی با بیان این مطلب در كارگاه كشوری بازنگری دستورالعمل ها واقدامات بهداشت مواد غذایی در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشكی شهركرد، افزود: حدود 30 درصد از این بیماری ها منجر به مرگ افراد می شوند.
وی با اشاره به روند رو به افزایش بیماری های غیر واگیردار در جهان اظهار داشت: روند بیماری ها در جهان از واگیر دار به بیماری های غیر واگیر دار تغییر یافته است كه این امر ناشی ازتغییر الگوی غذایی، استفاده از ظروف یكبار مصرف غیر بهداشتی و دیگر غفلت های بهداشت مواد غذایی و نیز محیط كار است.
وی گفت: نوع بیماری ها در این فرایند ناخوشایند از وبا، طاعون، سل و بیماری های تنفسی واگیر دار به انواع بیماری های قلبی_عروقی و سرطان ها تغییر یافته است.
وی تصریح كرد: این نوع بیماری ها بر خلاف بیماری های واگیر دار بیمار را مدت زمان طولانی تری در گیر خواهد كرد و با ناتوان كردن نیروی مولد و صرف هزینه های بالای درمان، سالانه میلیارد ها دلار هزینه به كشور تحمیل می كند.
مهندس غلامی در گفت و گو با وب دا خاطر نشان كرد: پخت غذا درظروف غیر استاندارد و استفاده از ظروف یكبار مصرف غیر بهداشتی به دلیل تصاعد ذرات ریز تشكیل دهنده این ظروف بروز عوارضی شامل كم خوابی،بی حوصلگی، سردرد و سرگیجه های مداوم را شدت داده است.
وی افزود: در راستای كاهش عوارض ناشی از مسمومیت های غذایی اقداماتی از سوی مركز سلامت در حال انجام است كه برگزاری كارگاههای آموزشی در راستای بازنگری دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه یكی از این اقدامات است.
لازم به ذکر است كارگاه كشوری بازنگری دستورالعمل ها واقدامات بهداشت مواد غذایی از 8 لغایت 10 آذر ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha