چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 217250

شبکه‌های اجتماعی اگرچه نقش مهمی در معرفی جاذبه‌های گردشگری دارند، اما برخی از این مقاصد به سبب هجوم بی‌رویه توریست‌های دوربین به دست و عشقِ سلفی، صدمات فراوانی متحمل شده‌اند.

تهدید جاذبه‌های توریستی در اینستاگرام!

سلامت نیوز:شبکه‌های اجتماعی اگرچه نقش مهمی در معرفی جاذبه‌های گردشگری دارند، اما برخی از این مقاصد به سبب هجوم بی‌رویه توریست‌های دوربین به دست و عشقِ سلفی، صدمات فراوانی متحمل شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، یکی از مقاصد مهم گردشگری که این روزها توریست‌ها عکس‌های زیادی از آن در شبکه‌های اجتماعی و بویژه اینستاگرام منتشر می‌کنند، جزیره زیبای سانتورینی در یونان است.

به گزارش ایندیپندنت،این جزیره با گنبدهای آبی و دیوارهای سفید و همچنین آب‌های فیروزه‌ای رنگ اطراف آن از محبوب‌ترین مقاصد برای کاربران شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان و یک مکان ایده‌آل برای گرفتن عکس‌های سلفی است. این جزیره زیبا که در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یونان قرار دارد، روزانه پذیرای ۱۰ هزار گردشگر است که همگی از طریق کشتی‌های گردشگری به این جزیره می‌آیند.

هجوم بی‌رویه کشتی‌های توریستی به این جزیره موجب شده دولت یونان سقف سالانه ورود ۸ هزار کشتی را تعیین کند، در حالی که تنها در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۰ هزار کشتی حاوی گردشگران به این جزیره وارد شدند.


سانتورینی

روستای ماهی‌گیری «پورتوفینو» که در استان جنوای ایتالیا قرار دارد نیز یکی از داغ‌ترین سوژه‌های عکس‌های ایسنتاگرامی است. خانه‌های رنگارنگ و آسمان آبی این منطقه، فرصت رویایی برای عاشقان شبکه‌های اجتماعی است. متاسفانه حضور چشمگیر توریست‌ها در این روستای زیبا موجب شده، زندگی ساکنان بومی این منطقه با مشکلات زیادی رو به رو شود. این روستای زیبا در میان سلبریتی‌ها و هنرمندان نیز برای اقامت محبوبیت خاصی دارد.


روستای پورتوفینو

نام استخر "اینفینیتی" یا بی‌نهایت که در بام مشهورترین هتل سنگاپور در خلیج ماریانا قرار دارد در تمامی فهرست‌های زیباترین استخرهای جهان قرار دارد. کمتر گردشگری از این استخر لوکس بدون گرفتن چندین عکس برای فالوورهای شبکه اجتماعی‌اش خارج می‌شود و رواج عکس انداختن در این استخر آنقدر زیاد شده که مسئولان را به فکر ممنوع کردن استفاده از تلفن همراه و دوربین عکاسی کرده است.



استخر اینفینیتی

 

دیوار معروف چین نیز نزد کاربران اینستاگرام بسیار محبوب است. دیوار بزرگ چین که مهم‌ترین مقصد گردشگری در چین محسوب می‌شود، همواره مملو از گردشگر بوده است اما توریست‌هایی که این روزها به آنجا میروند باید مراقب باشد عکس‌های دیگران را خرب نکند چرا که همه در حال عکاسی هستند. اگر شما هم می‌خواهید عکس بگیرید بهتر است در جستجوی مکان‌های خلوت‌تر در دیوار بزرگ چین باشید تا نه در عکس دیگران بیفتید و نه دیگران در عکس شما. دیوار چین با ۸۸۵۰ کیلومتر طول، یکی از عجایب هفت‌گانه جهان شمرده می‌شود و در جهان به لحاظ زمان ساخت طولانی‌ترین و بزرگترین مهندسی تدافعی نظامی دنیای باستان است.



دیوار بزرگ چین

توریست‌ها علاقه فراوانی به گرفتن عکس در مقابل قلعه تاریخی ماچوپیچو بویژه با پوشیدن لباس‌های رنگی دارند و البته نمی‌توان ایرادی به آنها گرفت! اما افزایش روزافزون گردشگران در مهمترین جاذبه توریستی کشور پرو، پایتخت کهن اینکاها را با تهدیدات فراوانی رو به رو کرده است. در سال ۲۰۱۲، بیش از ۱.۲ میلیون نفر از این میراث جهانی یونسکو دیدن کردند و شمار بازدیدکنندگان از مرز ۲۵۰۰ نفر در روز عبور کرد.

در سال گذشته نیز کورد جدید ۱.۴ میلیون بازدیدکننده از این محوطه ثبت شد که برابر با متوسط روزانه ۵ هزار گردشگر در روزهای تابستان است، دو برابر میزانی که یونسکو توصیه کرده است. اخیرا فشارهای یونسکو در نهایت دولت پرو را ناچار به ایجاد محدودیت‌هایی برای توریست‌ها در این قلعه تاریخی کرده است که از آن جمله می‌توان به ضرروت همراهی با راهنمایان تور رسمی و حضور حداکثر گروه‌های گردشگری ۱۶ نفره است.


ماچوپیچو

امروزه بازدیدکنندگان از برج پیزا در ایتالیا با خیل عظیم گردشگرانی رو به رو می‌شوند که در تلاش برای گرفتن عکس مناسب در مقابل این بنای تاریخی هستند تا وانمود کنند "ببینید من دارم برج کج پیزا را نگه می‌دارم" و ان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند و برایشان مهم نیست چند نفر قبلا از این عکس تکراری استفاده کرده باشند. تنها راه حل این است که تا می‌توانید عکس‌های دیگران را خراب کنید.



برج کج پیزا

مسجد شیخ زاید در ابوظبی که پس از مسجدالحرام و مسجدالنبی، بزرگترین مسجد جهان و یکی از نقاط دیدنی کشور امارات محسوب می‌شود، در چند سال اخیر سوژه سلفی‌های جنجالی زیادی بوده است.

این مسجد که در واقع عبادت‌گاهی برای مسلمانان است، بیشتر به یک لوکیشن مناسب برای گرفتن عکس با حجاب تبدیل شده است. در چند سال اخیر عکس‌های نامناسب چند چهره مشهور از جمله ریحانا و سلنا گومز در مقابل این مسجد با حواشی زیاد و اعتراض مسلمانان همراه بوده است.



مسجد شیخ زاید

کلیسای منحصر به فرد «ساگرادا فامیلیا» در شهر بارسلون نیز تصویر زمینه‌ای فوق‌العاده برای گرفتن عکس سلفی است و پیاده‌روهای شلوغ خیابان‌های اطراف پر از گردشگرانی است که در پی یافتن زاویه‌ای خوب برای گرفتن عکس خود هستند.

در سال ۲۰۱۶ میلادی شهر ۱.۶ میلیون نفری بارسلون در اسپانیا شاهد حضور حدود ۳۲ میلیون گردشگر بود که این حجم گسترده از گردشگران موجب نارضایتی و خشم ساکنین اصلی شهر شد.

«آدا کولائو» اولین شهردار زن بارسلون تلاش‌هایی برای کاهش شمار گردشگران در این شهر انجام داد که از جمله جلوگیری از صدور مجوز ساخت هتل و سکونت‌گاه‌های توریستی و همچنین اعمال مالیات جدید گردشگری می‌شود.



کلیسای ساگرادا فامیلیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha