خم‌های دیردرمان شایع‌ترین علامت سرطان‌های سر و صورت است و مردان بیشتر از زنان به این نوع سرطان‌ مبتلا می‌شوند.

سلامت نیوز: رئیس بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیك 15خرداد گفت: زخم‌های دیردرمان شایع‌ترین علامت سرطان‌های سر و صورت است و مردان بیشتر از زنان به این نوع سرطان‌ مبتلا می‌شوند.

عبدالجلیل كلانتر هرمزی در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: سرطان‌های سر و صورت در افرادی كه در محیط باز فعالیت می‌كنند بیشتر شایع است كه بستگی بسیاری به نوع پوست افراد نیز دارد.

وی افزود: هر چه پوست افراد حساس تر و روشن‌تر باشد احتمال بروز سرطان پوست نیز در این نوع افراد بیشتر صورت می‌پذیرد و هر چه پوست تیره‌تر و رنگین‌تر باشد احتمال شیوع كمتر است.

كلانتر هرمزی گفت: افرادی كه دارای پوستی ظریف و حساس هستند به جد باید از تابش مستقیم آفتاب بر روی صورت خود جلوگیری كنند و از پوشش محافظتی مانند كلاه استفاده كنند. این افراد باید با مشاوره پزشك خود از كرم‌های مخصوص ضد آفتاب برای پیشگیری از سرطان‌های پوست كه جزء خانواده و شاخه‌های سرطان‌های سر و صورت محسوب می‌شود، بهره ببرند.

وی به درمان و چگونگی معالجه‌های سرطان‌های سر و گردن اشاره و تصریح كرد: برنامه درمانی برای هر فرد بستگی به عواملی از قبیل محل واقعی تومور، مرحله سرطان، سن و سلامت عمومی شخص دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار داشت: بیمار و پزشك باید به دقت روش‌های درمانی سرطان‌های سر و گردن را مورد ملاحظه قرار دهند و باید هر نوع درمان و چگونگی ظاهر بیمار، نحوه صحبت كردن، غذا خوردن یا تنفس بیمار كه در زمان درمان دچار تغییر می‌شود بررسی و مورد كنترل قرار گیرد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی جراحی پلاستیك 15 خرداد با اشاره به اینكه هر گاه افراد به زخمی در صورت خود كه بعد از چندین هفته بهبود نیافته یا پس از بهبودی بار دیگر همان زخم ایجاد شده است باید مشكوك شوند و به متخصص جراح مراجعه كنند، تصریح كرد: ساعت 10 صبح تا 15 بعدازظهر در فصول مختلف باید افراد از قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب جلوگیری كنند.

این فوق تخصص جراحی پلاستیك خاطرنشان كرد: مردان به دلیل حضور در محیط باز از جمله كارخانجات و فعالیت‌های كه مشاركت فیزیكی بیشتری در فضاهای روباز و نور مستقیم خورشید است بیشتر از زنان به سرطان‌های پوست و سر و صورت مبتلا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha