بسیاری از درمان‌هایی كه امروزه می‌توانیم توسط كامپوزیت انجام دهیم در گذشته تنها از طریق ترمیم‌های پُروتز و روكش كردن دندان‌ها میسر بود، در حالی كه امروز بسیار غیرتهاجمی‌تر می‌توان دندان‌ها را ترمیم كرد تا یك دندان پوسیده یك فرد بیمار چندین سال بیشتر طول عمر داشته باشد.

سلامت نیوز: یك متخصص دندانپزشكی گفت: تولید مواد جدید ترمیمی دندان در جهان و ایران باعث افزایش عمر دندانهای ترمیمی شده و آشنایی دندانپزشكان با این مواد ضروری است.

فرناز مهدی سیر در گفت‌وگو با  فارس  اظهار داشت: شناخت مواد ترمیمی جدید از سوی دندانپزشكان ترمیمی بسیار می‌تواند در درمان پوسیدگی‌های دندان افراد تأثیر‌گذار باشد و متعاقباً همان طور كه علم در حال پیشرفت است مواد ترمیمی دندان نیز در حال ارتقاء است و هر ساله شاهد ورود مواد ترمیمی جدید به بازار دارویی دندانپزشكی جهان و ایران هستیم.

وی با اشاره به اینكه برخی از مواد ترمیمی دندانپزشكی باید در كشور تست كلینیكی خود را سپری كند، افزود: در حال حاضر با ورود مواد ترمیمی جدید دندان‌هایی كه در سال‌های گذشته به صورت برداشتن مقدار زیادی از دندان ترمیم می‌شد در حال حاضر به صورت بسیار محافظه‌كارانه‌تر و كم‌تهاجمی‌تر ترمیم می‌شوند و این نوع ترمیم نیز در طول عمر دندان‌ها بسیار تأثیر‌گذار است.

مهدی سیر با بیان اینكه مواد ترمیمی دندان از جمله كامپوزیت‌ها در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت داشته‌اند، گفت: بسیاری از درمان‌هایی كه امروزه می‌توانیم توسط كامپوزیت انجام دهیم در گذشته تنها از طریق ترمیم‌های پُروتز و روكش كردن دندان‌ها میسر بود، در حالی كه امروز بسیار غیرتهاجمی‌تر می‌توان دندان‌ها را ترمیم كرد تا یك دندان پوسیده یك فرد بیمار چندین سال بیشتر طول عمر داشته باشد.

این متخصص دندانپزشكی اظهار داشت: یك دندان را نباید فقط از یك بُعد مورد توجه قرار داد زیرا یك دندان در محیط دهان و لثه قرار دارد كه دارای ریشه است و در مجموعه یك موجود زنده محسوب می‌شود.

مهدی سیر با بیان اینكه افراد همیشه در بهداشت دندان و دهان باید به طور جامع به این عضو مهم بدن توجه كنند، افزود: در این راستا با هماهنگی‌های صورت پذیرفته با دیگر متخصصان در مورد دهان و دندان به یك درمان جامع در بهداشت دندان خواهیم رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha