برخی از والدین، گرفتار نشانه‌های پریشانی روانی هستند و اختلالات رفتاری دارند و همین علت زمینه اعتیاد فرزندانشان را فراهم می‌كنند.

سلامت نیوز: یك روانشناس گفت: برخی والدین به دلیل بی‌حوصلگی، فقدان احساس مسئولیت و روان پریشی زمینه اعتیاد فرزندانشان را فراهم می‌كنند.

محمود ساعتچی در گفت‌وگو با  فارس  درباره والدینی كه فرزندان خود را معتاد می‌كنند، اظهار داشت: برخی از والدین، گرفتار نشانه‌های پریشانی روانی هستند و اختلالات رفتاری دارند و همین علت زمینه اعتیاد فرزندانشان را فراهم می‌كنند.

وی ادامه داد: یكی از اختلالات رفتاری، نداشتن احساس مسئولیت نسبت به فرزندان و فقدان معیارهای صحیح اخلاقی است همچنین بسیاری از افراد معتاد متوجه نمی‌شوند كه فرزندانشان با مشاهده رفتار آنها الگو می‌گیرند.

ساعتچی بیان داشت: برخی از والدین به دلیل بی‌حوصلگی و عدم احساس مسئولیت اجازه می‌دهند تا فرزندانشان معتاد شوند همچنین برخی از فرزندان برای اینكه والدین خود را اذیّت نكنند توسط والدین خود معتاد می‌شوند.

این جامعه‌شناس با بیان اینكه آمار نشان می‌دهد نزدیك به سه دهه است كه مردان به دلایل مختلف همسران خود را معتاد می‌كنند، گفت: مردان به معتاد كردن همسرانشان اقدام می‌كنند تا آنها نتوانند اقدام به طلاق كنند و انگیزه نجات را از خود و همسر خود بگیرند.

وی عنوان كرد: وقتی كه مردان، همسران خود را معتاد می‌كنند، مادران نیز برای استفاده راحت‌تر از مواد مخدر، به معتاد كردن فرزندان خود اقدام می‌كنند؛ ممكن نیست این نوع اعتیاد را در خانواده‌های بالنده مشاهده كنیم چرا كه اعتیاد یكی از ویژگی‌های خانواده‌های پریشان و دارای اختلالات رفتاری و روانی است.

ساعتچی بیان كرد: در عصر حاضر شاهد هستیم كه مسئله بهداشت روانی در برخی از جوامع بسیار مورد توجه دست‌اندركاران است و برنامه‌های گسترده‌ای در این خصوص تدارك دیده شده است؛ در سایر جوامع اگر پدر و مادر رفتار بدی با فرزندان خود داشته باشند، دولت با آنها برخورد می‌كند؛‌ بنابراین دولت در این زمینه تعیین‌كننده است و امیدواریم در جامعه شاهد فعال شدن بخش‌های دولتی برای مقابله با پدیده اعتیاد فرزندان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha