شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 21736

ر حالی كه بسیاری از مردم برای پیشگیری از سرطان و دیگر بیماری‌های از مكمل‌های ویتامین D استفاده می‌كنند، اما هیچ مدركی وجود ندارد كه نشان دهد این تاثیرات ناشی از مصرف ویتامین D واقعا اتفاق می‌افتد.

مصرف افراطی ویتامین D خطرناك است
سلامت نیوز:با وجودی كه متخصصان و پزشكان دائما به مصرف ویتامین D توصیه می‌كنند و تاكید دارند كه این ویتامین برای تقویت و استحكام استخوان‌ها و نیز برای افزایش سیستم‌ ایمنی بدن و مقابله با بسیاری از سرطان‌ها مفید است، اما مصرف افراطی و بیش از حد آن می‌تواند خطرناك باشد.

به گزارش  ایسنا، گروهی از متخصصان ادعا می‌كنند: در حالی كه بسیاری از مردم برای پیشگیری از سرطان و دیگر بیماری‌های از مكمل‌های ویتامین D استفاده می‌كنند، اما هیچ مدركی وجود ندارد كه نشان دهد این تاثیرات ناشی از مصرف ویتامین D واقعا اتفاق می‌افتد.

متخصصان انستیتو معروف پزشكی آمریكا در بررسی‌های اخیر خود دریافته‌اند كه ویتامین D و كلسیم به همراه هم برای تقویت استخوان‌ها مفید هستند، اما هیچ مدرك پزشكی قابل استنادی وجود ندارد كه ثابت كند، ویتامین D تاثیر دیگری روی سایر بیماری‌ها دارد.

به گزارش شبكه خبری 22 نیوز، دكتر الیزابت برتون ـ جانسون ـ متخصص این انستیتو مشهور، خاطرنشان كرد: در حالی كه مصرف زیاد ویتامین D واقعا به بدن آسیب می‌رساند، اما افزایش سطح آن در بدن به ندرت اتفاق می‌افتد و تنها در صورت مصرف مكمل‌ها امكان پذیر است. به علاوه خوردن منابع غذایی سرشار از این ویتامین نگرانی از عوارض مصرف مكمل‌ها و نیز كاهش ویتامین D در بدن را برطرف می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha