پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: رکورد تاریخی مصرف برق در کشور زده شد و اگر مشترکان عنایت لازم را نداشته باشند، قطعا با خاموشی مواجه خواهیم شد.

کشور در مرز خاموشی/ هشدار را جدی بگیرید

سلامت نیوز: مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: رکورد تاریخی مصرف برق در کشور زده شد و اگر مشترکان عنایت لازم را نداشته باشند، قطعا با خاموشی مواجه خواهیم شد.

به گزارش سلامت نیوز، آرش کردی در  گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به میزان مصرف برق در کشور گفت: روز گذشته در ساعت ۱۵:۲۰ میزان مصرف برق به ۵۵ هزار و ۳۶۴ مگاوات رسید که این عدد یک رکورد تاریخی در کشور است.

وی ادامه داد: نسبت به سال گذشته میزان مصرف برق هفت درصد رشد داشته که این مسئله موجب شده فشار مضاعف به شبکه برق متحمل شود اما با توجه به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته با کمترین محدودیت خاموشی روبرو شدیم و توانستیم امروز را علی‌رغم افزایش مصرف بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه شرایط حاضر وضعیت خاصی است، گفت: مشترکان باید هشدارهای برقی را جدی بگیرند و از مصارف غیر ضروری در ساعات پیک که ساعت ۱۲ تا ۴ بعدازظهر است، به طور جد جلوگیری کنند.

کردی تصریح کرد: شبکه برق کشور امروز شرایط نامطلوبی را سپر ی کرد که اگر اقدامات همکاران برقی نبود، می‌توانست شرایط بدی رقم بخورد. لذا تقاضای ما از مشترکان، مدیریت مصرف برق و توجه به هشدارهای برقی است.

وی نیاز صرفه‌جویی در صنعت برق را ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مگاوات دانست و افزود: اگر مشترکان ۱۰ درصد صرفه جویی داشته باشند، تهدید خاموشی کشور را دنبال نمی‌کند. بنابراین در این شرایط انتظار همکاری از سوی مشترکان افزایش می‌یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha