معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت : تاکنون در بیش از 330 محله شهر تهران خانه سلامت تاسیس شده است که تا پایان امسال در همه 374 محله تهران ، خانه های سلامت دایرخواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز مهدی امیری در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود : هدف از ایجاد خانه های سلامت ، ارتقای سلامت شهروندان و ارایه آموزش های لازم به شهروندان است .

وی اضافه کرد : طرح کانون سالمندان محله ، کانون مادر و کودک ، خادمین سلامت مساجد ، پزشک محله ، سلامت یاران محله و کانون معلولان از جمله طرح های خاص خانه های سلامت است.

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران افزود : تاسیس مرکز آموزش مهارت های رفتاری کودکان و نوجوانان که در حوزه پیشگیری از رفتارهای پرخطر در گروه سنی کودکان و نوجوانان فعالیت خواهد کرد نیز از دیگر برنامه های شهرداری برای طرح خانه سلامت است که هدف نهایی از اجرای همه این برنامه ها رسیدن به طرح جهانی " محله سالم "خواهد بود.

وی در خصوص محله سالم نیز گفت: تاسیس خانه های سلامت ، بخشی از طرح جهانی " شهر سالم جهانی " است که تاکنون در برخی از کشورهای جهان انجام شده است.

امیری گفت : طرح جهانی شهر سالم در ایران در سال 72 در محله 13 آبان تهران اجرا که یکی از موفق ترین طرح های جهانی اعلام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha