شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 217461

به غیر از برداشتن گام های منطقی برای شناسایی سرطان پستان با استفاده از ابزارهای تشخیصی مانند ماموگرافی، راه های آسانتری برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری وجود دارد.

راه های آسان برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان

سلامت نیوز:به غیر از برداشتن گام های منطقی برای شناسایی سرطان پستان با استفاده از ابزارهای تشخیصی مانند ماموگرافی، راه های آسانتری برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری وجود دارد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،شما نمی توانید عوامل خطر ابتلا به این سرطان مانند سن، جنس، نژاد یا سابقه خانوادگی را مهار کنید اما استراتژی های دیگری برای پیشگیری از سرطان پستان در دسترس هستند.

خوردن گیاهان بیشتر و گوشت کمتر: به طور خاص، خوردن سبزیجات و میوه های رنگ روشن برای پیشگیری از سرطان پستان توصیه شده است. این دسته از خوراکی ها حاوی رنگدانه های گیاهی به نام فلاونوئیدها هستند که خاصیت ضد سرطان دارند. زیرگروه فلاونوئیدها موسوم به فلاونول و فلاون در پیاز، کلم بروکلی، بادمجان، کرفس، کاهو، فلفل، سیب زمینی، گوجه فرنگی، سیب، پرتقال، خربزه، چای سیاه، قهوه، چای بابونه، و بسیاری دیگر از گیاهان معطر وجود دارد.

پرهیز از گوشت های فرآوری شده: در اکتبر سال ۲۰۱۵، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که گوشت های فرآوری شده اعم از هات داگ، سوسیس و ژامبون، بیکن و ... باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می شود. برخی از مطالعات نیز رابطه مصرف گوشت های فرآوری شده و ابتلا به سرطان پستان  را مطرح کرده اند.

انجام هفتگی ۳۰۰ دقیقه ورزش: فعالیت فیزیکی بیشتر، با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه، بیمار یهای قلبی، پوکی استخوان و دیگر انواع سرطان ها ارتباط دارد. علاوه بر این فعالیت فیزیکی بهبودی را در افراد مبتلا به سرطان سرعت می بخشد. به عنوان مثال یک مطالعه در اکتبر ۲۰۱۵ نشان داد زنانی که تحت شیمی درمانی سرطان پستان هستند، با قرار گیری در یک برنامه ورزشی منظم، بهبود چشمگیر سلامت جسمی و روانی را تجربه کردند. فعالیت بدنی به نفع کیفیت زندگی و سلامت کلی در بازماندگان سرطان پستان نیز هست. انجام ۳۰۰ دقیقه ورزش در هفته یک هدف خوب است. ورزش به مدت ۳۰ دقیقه در چهار روز هفته و به مدت ۱ ساعت در سه روز باقیمانده دیگر، مفید است. یکی از اثرات مفید فعالیت بدنی که به محافظت در برابر سرطان پستان منجر می شود، کاهش چربی بدن است. اصولا بعد از دوران یائسگی، چربی میل به ازدیاد در بدن زنان دارد. یک برنامه سالانه و منظم ورزش های هوازی برای کاهش چربی در زنان یائسه می تواند اثر حفاظتی در برابر سرطان پستان ایجاد کند.

پرهیز از الکل: نوشیدن الکل خطر ابتلا به این سرطان را ۲۸ درصد افزایش می دهد. به همان اندازه مهار مصرف الکل و انتخاب نوشیدنی های سالم مانند آب گازدار یا نوشیدنی های غیر الکلی خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد.

قطع کلی سیگار: توتون و تنباکو با انواع سرطان ها بخصوص سرطان پستان ارتباط مستقیم دارد. خطر ابتلا به این سرطان در زنان سیگاری حتی زنانی که قبل از اقدام به بارداری سیگار می کشیدند، ۳۵ درصد بیشتر از زنان غیر سیگاری است.

منبع:everydayhealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha