برداشتن گام‌های ساده و سالم علاوه بر این که منجر به سبک زندگی سالم‌تر و شادتر می‌شود، بهترین راه برای کنترل وزن و جلوگیری از چاقی شکمی نیز هست.

۶ قدم بردارید تا شکمی کاملاً صاف داشته باشید!

سلامت نیوز: برداشتن گام‌های ساده و سالم علاوه بر این که منجر به سبک زندگی سالم‌تر و شادتر می‌شود، بهترین راه برای کنترل وزن و جلوگیری از چاقی شکمی نیز هست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه از besthealthmag در اینجا 6 راه برای کاهش سایز کمر و از بین بردن چربی‌های شکم معرفی شده است:


روزانه 6 وعده غذا بخورید: یکی از رازهای افزایش متابولیسم و رهایی از چربی شکم، تغییر در رژیم غذایی است. با مصرف روزانه 5 تا 6 وعده غذای کوچک و پیشگیری از گرسنگی طولانی مدت بدن، می‌توانید به راحتی وزن کم کنید. وعده صبحانه خود را 30 دقیقه بعد از زمان بیدار شدن شروع کنید و مقادیر زیادی آب در طول روز بنوشید.


بر روی پروتئین‌ها تمرکز کنید: مصرف کربوهیدرات‌های ساده مانند نان سفید یا پاستا را محدود کنید و به جای آن از پروتئین‌های موجود در بوقلمون، تخم مرغ، سینه مرغ، ماهی‌های غنی از امگا 3 و پروتئین آب پنیر لذت ببرید.


تمرین‌های قلبی عروقی انجام دهید: هدف روزانه 30 دقیقه ورزش قلبی عروقی و برای 3 تا 5 بار در هفته است. تمرین‌های قلبی عروقی شامل پیاده روی، دوچرخه سواری و هر ورزش دیگری است که ضربان قلب را افزایش دهد.


ورزش‌های آموزش قدرت انجام دهید: کلید افزایش متابولیسم، افزایش توده عضلانی است. حداقل دو بار در هفته ورزش‌های مرتبط با آموزش قدرت انجام دهید.


خواب کافی دریافت کنید: تحقیقات نشان داده که محرومیت از خواب می‌تواند منجر به افزایش اشتها شود زیرا هورمون‌های تنظیم کننده گرسنگی با کاهش میزان خواب تغییر می‌کنند. پس در شبانه روز حداقل 7 تا 9 ساعت خواب کامل داشته باشید.


استرس خود را کنترل کنید: استرس باعث افزایش سطح کورتیزول می‌شود و میل شما را به مصرف مواد غذایی ناسالم افزایش می‌دهد. استرس خود را با پیاده روی، نوشیدن چای و یا خواندن کتاب انجام حرکات یوگا کنترل کنید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha