یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 21750

طب سوزنی بخش مهمی از پزشکی سنتی چین است. این بخش ابتدا فقط نوعی شیوه درمانی تلقی می‌شد و بعدا بتدریج توسعه یافت.

سلامت نیوز: پزشکان آلمانی تاکید کردند که طب سوزنی واقعا می‌تواند در کاهش درد موثر باشد.

به گزارش  ایسنا، متخصصان بیمارستان دانشگاه اسن در آلمان با تهیه اسکن‌هایی مطمئن شدند که سوزن‌های مورد استفاده در روش طب سوزنی سلول‌های مغزی را که در دریافت و پردازش احساس درد نقش دارند واقعا آرام می‌کند.

این یافته مژده‌ای برای کسانی است که تاکنون هزینه قابل توجهی را برای کاربرد طب سوزنی به منظور کاهش کمردرد، دردهای زانو و احساس درد در سایر نقاط بدن صرف کرده‌اند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، طب سوزنی بخش مهمی از پزشکی سنتی چین است. این بخش ابتدا فقط نوعی شیوه درمانی تلقی می‌شد و بعدا بتدریج توسعه یافت.


طب سوزنی دارای تاریخ دیرینه‌ای است. در کتب باستانی و قدیمی آمده است که وسایل ابتدایی طب سوزنی ، سوزن سنگی است که در طب سوزنی چین باستان بکار می رفت. بین پزشكان مختلف در صحت و سقم طب سوزنی اختلاف نظر وجود داشت تا اینكه سازمان بهداشت جهانی در سال 1975 استفاده از طب سوزنی را در تشخیص و درمان بیماری‌ها رسما تأیید كرد .

فهرست موارد استفاده طب سوزنی که از سوی سازمان بهداشت جهانی تایید شده است شامل بیماریهای دستگاه تنفس فوقانی مانند سینوزیت، آلرژی، سرماخوردگی و التهاب لوزه‌ها، بیماری‌های دستگاه تنفسی تحتانی مثل برونشیت حاد، آسم برونشیال، بیماریهای گوارشی از جمله اسپاسم مری و دهانه معده، سكسكه، التهاب حاد و مزمن معده، افزایش ترشح اسید معده، زخم مزمن معده و التهاب حاد و مزمن روده، اسهال و یبوستهای مقاوم به درمان مثل آی بی اس، بیماری‌های ارتوپدی شامل آرتروز مفاصل زانو، آرنج تنیس بازان، درد پایین كمر، آسیب‌های ورزشی بافت نرم، آرتریت روماتویید و دیگر بیماریهای بافت همبند، بیماریهای عصبی، میگرن، فلج‌های صورت، فلج بعد از سكته مغزی، شب ادراری و ترک اعتیاد هستند.

به گزارش ایسنا، در صورت استفاده صحیح از این تکنیک هیچ عارضه‌ای ایجاد نخواهد شد. اما بدنبال ورود افراد غیرحرفه‌ای و غیرمتخصص در این کار، احتمال عفونت و آسیب اعضای بدن وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha