در این راستا افراد عزادار حسینی (ع) و خیّر در سراسر كشور می‌توانند با اهدای خون در این امر پر ثواب و خداپسندانه كه باعث رفع نیاز خون بیماران محسوب می‌شود، شركت كنند.

سلامت نیوز: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از تشویق داوطلبان این سازمان به اهدای خون در ایام محرم خبر داد.

ماشاالله پورطلوعی در گفت‌وگو با  فارس  با اشاره به ممنوع و حرام اعلام شدن قمه زنی در ایام محرم كه توسط مراجع تقلید اعلام شده است، گفت: در این راستا افراد عزادار حسینی (ع) و خیّر در سراسر كشور می‌توانند با اهدای خون در این امر پر ثواب و خداپسندانه كه باعث رفع نیاز خون بیماران محسوب می‌شود، شركت كنند.

وی با بیان اینكه سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در طول چند سال اخیر به طور منظم و با انعقاد تفاهمنامه متوالی با سازمان انتقال خون هر ساله گوشه‌ای از خون نیاز كشور را با همكاری داوطلبان خود متقبل شده است، افزود: در این راستا نیز هلال‌احمر تسهیلات ویژه‌ای از جمله فراخوانی، شناسایی افراد داوطلب اهدای خون و افزایش پایگاه‌های خونگیری سیار را در برنامه‌های خود برای دریافت خون بیشتر برای ایام محرم اجرا می‌كند.

پورطلوعی خاطرنشان كرد: سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با سازمان انتقال خون كشور تفاهمنامه‌ای منعقد كرده است تا با همكاری داوطلبان این سازمان كه بالغ بر بیش از 420 هزار نفر هستند، بتواند سالانه بخش قابل توجهی از نیاز خون بیماران كشور را تأمین كند. در این راستا نیز در 6 ماهه نخست امسال 50 هزار و 734 واحد خون سالم از طریق فراخوان‌های دریافت خون در مراكز استان‌ها و شعب این جمعیت در راستای تعامل با سازمان انتقال خون صورت پذیرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha